استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استانداری گلستان : ۸۰ درصد بودجه کشور هزینه ای و تنها ۲۰ درصد آن عمرانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان جلسه شورای ادارای استانداری گلستان با حضور پور محمدی وزیر دادگستری آیت الله نورمفیدی و صادقلو استاندار گلستان و معاونین و مدیران اجرائی استان بر گزار رگدید.

دکتر حسن صادقلو ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر خم و تسلیت بموجب درگذشت جان باختگان فاجعه «منا» تصریح کرد: استان گلستان به عنوان استانی تازه بنا شده، از فاصله ای تاریخی رنج می برد و اگر چه مقرر بود بر اساس ماده ۱۸۰ تبصره ۲۲ مبلغ ۳۲۵۰ میلیارد تومان بین ۹ استان محرومی که گلستان هم جز آنهاست توزیع شود، متاسفانه بین تمامی استان های کشور توزیع شد.

وی افزود: امیدواریم این توازن بخشی در بودجه سال آینده اتفاق بیفتد و حمایت های لازم از استان هایی نظیر گلستان انجام شود.

وی با بیان اینکه استان از هماهنگی، همدلی و همزبانی برخوردار است، یادآور شد: نگارستان ایران توانسته است با همراهی نماینده ولی فقیه در استان، وجود اقوام مختلف را به فرصتی تبدیل کند.

وی با اشاره به حرکت استان در دل یک نقشه راه، خاطر نشان کرد: تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین، سند راهبردی، برش استانی سند افق ۱۴۰۴ و تهیه سند مدیریتی ۴۳ مدیریت استان با رویکرد کمی، نشان از حرکت توسعه مدارانه و با برنامه استان دارد که باید با نظارت همراه باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد بودجه کشور هزینه ای و تنها ۲۰ درصد آن عمرانی است، گفت: از ۲۰ درصد بودجه تنها ۱۴درصد آن در اختیار استان ها قرار می گیرد و از این میزان مصراف ۵۰ درصد آن نیز از مرکز مشخص می شود.

وی یادآور شد: شرایط عنوان شده دست استان ها را بسته است و امیدواریم مباحث مربوط به تفویض اختیارات با جدیت در هیات دولت پیگیری شود.

دکتر صادقلو تفویض ۴۹ مورد از اختیارات بالادستی در ۳ حوزه را بسیار ناکافی دانست و افزود: با توجه به نگاه مثبتی که در دولت یازدهم وجود دارد امیدواریم این تفویضات اساسی تر و سیع تر باشند تا مدیران بتواند نقش سازی لازم را داشته باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه