تجهیزوتکمیل بخش نورادان بیمارستان کودکان طالقانی توسط خانواده خیرین سلامت مهیمنی/دکتر سمنانی رئیس شورای خیرین گرگان: ما بایدازکمک های خیرین سلامت صیانت کنیم

به گزارش سرویس بهداشت و درمان و خیرین سلامت گروه خبر پایگاه خبری البرز گلستان به همت مجمع خیرین سلامت استان گلستان و شورای خیرین سلامت شهرستان گرگان خانواده مرحوم حاج حبیب الله مهیمنی از فرهنگیان صاحب نام و بازاری خوشنام شهرستان گرگان به مناسبت پنجمین سالگرد وفات آن مرحوم و عید قربان و غدیر خم ورثه وی به همین مناسبت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان معادل ۱۱۰ سکه بهار آزادی کامل جهت تجهیز و تکمیل بیمارستان کودکان طالقانی گرگان اهداء نمودند. .
در این مراسم طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و بزرگمهر مدیر عامل خیرین سلامت گلستان دکتر سمنانی رئیس شورای خیرین سلامت گرگان مدیران استانی و شهرستانی و دکتر حسینی و حق شناس از مدیران بیمارستان طالقانی و پزشکان بیمارستان و حاج آقا نوری از بانیان خیر درمانگاه ۴طبقه الغدیر گرگان و دکتر امین روان رئیس مجمع خیرین سلامت استان و خبرنگاران و عبدالسلام مهیمنی مشاور امور رسانه استاندار گلستان و از فرزندان آن مرحوم حضور داشته اند .
در این مراسم خیریه  دکترسمنانی فوق تخصص گوارش و رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گرگان ضمن خیرین مقدم به حاضرین در این مراسم اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در هر جامعه داشتن انسان سالم است و انسان سالم محور توسعه پایدار است .

وی تصریح کرد:دغدغه همه دولتمردان داشتن جامعه سالم است .
دکتر سمنانی در باره تغییر ماهیت بیماریها تاکید کرد: ماهیت بیماریها تغییر پیدا کرده و شایعترین بیماریها قلب و سرطان و تصادف می باشد .
وی تصریح کرد : در بخش بهداشت و درمان شاهد پیشرفتهای هستیم و شاخصه های امید به زندگی در ایران افزایش پیدا کرد. و به ۷۵ سال رسیده است .
رئیس مجمع خیرین سلامت گرگان افزود : هزینه های درمانی بسیار سرسام آور شده و دولت به تنهایی نمی تواند آنرا تامین کند و نیاز است خیرین سلامت در این امر مهم ورود پیداکنند.
وی افزود: در سال گذشته بیش از ۱هزار نفر براساس سرطان از بین رفته اند و هزینه آن بسیار بالا می باشد.
دکتر سمنانی اساس تشکیل دانشگاه علوم پزشکی گلستان را بر مبنی خیری اعلام نموده است .
وی ضمن تاکید بر کمک های خیرین در امر بهداشت و درمان ادامه داد: بیمارستان کودکان طالقانی یک در مانگاه ساده بوده است ولی بواسطه خیرین سلامت پیشرفته شده است .
دکتر سمنانی ضمن انتقاد از موازی کاری در امر سلامت ابراز داشت : موازی کاری در بخش کمکهای خیرین در امر بهداشت و درمان نباید صورت بگیرد و جلوی آن باید گرفته شود.
وی تاکید کرد : خیرین باید بر اساس سیاستگزاری دانشگاه کارهای خیری انجام دهند .
رئیس مجمع خیرین سلامت گرگان  ضمن انتقاد از جابجایی تابلوی های خیرین در مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کرد: ما باید از کمک های خیرین سلامت صیانت کنیم و نباید در تابلو اهدا کنندگان و خیرین جابجایی شود

دکتر سمنانی در خاتمه بیان داشت :ما در حد توان قول می دهیم که صیانت کنیم تا کسی اسم خیر را محو نکند و ما از استانداری نیزمی خواهیم در این امر ما را کمک کنند .
لازم به توضییح می باشد که مرکز آموزشی درمانی تک تخصصی کودکان طالقانی در سال ۱۳۶۰ در شهرستان گرگان تاسیس و با داشتن میانگین ۱۲۰ تخت بستری بعنوان اصلی ترین مرکز ارجاع بیماران دررشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کودکان و نوزادان در سطح استان محسوب می گردد . این مرکز آموزشی درمانی با بهره گیری از خدمات فوق تخصصی در رشته های نوزادان ، عفونی ، خون شناسی و سرطان شناسی ، جراحی اطفال ، نورولوژی ، قلب به یک بیمارستان تک تخصصی کودکان با توان علمی بسیار بالا در سطح استان تبدیل شده استاز بخشهای ویژه و پشتیبان این بیمارستان می توان به بخشهای درمانی NICU و PICU بسیار مجهز و پیشرفته و واحدهای تشخیصی سونوگرافی داپلر رنگی ، اکوکاردیوگرافی ، سونوگرافی و غیره اشاره نمود. همچنین این بیمارستان دارای مراکز تحقیقات پزشکی ومولکولی و مطالعات و تحقیقات هموفیلی و تالاسمی می باشد که در سطح استان منحصر به فرد می باشند.

IMG_9681

IMG_9694

IMG_9708

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

دیدگاه