- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان مطرح کرد : بازنگری مجدد طرح هادی ۵۵۷ روستاهای استان بعد از ۱۰سال/ ۳۱۵ روستا نیاز به بازنگری مجدد

کدخبر:۷۲۳۱۱

البرز گلستان/ مهندس حسینی مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان در نشست با اصحاب رسانه گفت:بنیاد یک نهاد

غیر دولتی است که به فرمان امام در ۲۱ فروردین ۵۸ افتتاح شد و اولین نهاد غیر دولتی عمرانی بنیاد بود.

وی گفت : بحث توجه ویژه به روستاها از اهداف بنیاد در راستای توسعه روستایی می باشد که در کشور ۶۰هزار روستا داریم هر روستا می تواند در بحث رونق تولید و ماندگاری مردم در روستا رقم بزند.

وی گفت:۱۰۰درصدروستاهاطرح هادی اجرا شد بعد از ۱۰سال طرح هادی باز نگری می شود. و ۵۵۷ روستا یک بار بازنگری شده و امروز ۳۱۵ روز نیاز به بازنگری بروزرسانی دارد که زمینه ماندگاری در روستا ها را تقویت می کند و ۶۰ درصد اقتصاد استان در روستا رقم می خورد.

حسینی گفت:طی دوسال ۲۰۷ روستا بازنگری شد و بهسازی روستاها و یکی از مطالبات مردم روستا بعد آب شرب همین بازنگری در روستاها می باشد..

مدیرکل بنیاد مسکن افزود:تامین اعتبار کافی مالی از برنامه های طرح هادی است و استان گلستان امروزدر ۷۸ درصدروستاها طرح هادی شروع شده در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان  قیر رایگان و تملک دارایی بوده است.

وی افزود:۱۰ درصداز اعتبارات عمرانی به طرح هادی از طرف استانداری تخصیص یافته است.و پیش بینی بنیاددر سال ۱۴۰۲ نهضت عمران و آبادانی  در روستاها است.

وی افزود:با بنیاد علوی تفاهمنامه بسته شده در ۴۰۰ روستابسته شده است

وی گفت : تقویت بانک زمین کمتر دست اندازی به اراضی کشاورزی است و اولویت بنیاد تخصیص اراضی دولتی و ملی و مازاد زمین های دولتی است.

حسینی گفت:۹۵درصداراضی دولتی برای پاسخ ضروری در روستاهامی باشد.و در سال ۴۰۲تکلیف تصرفات در سطح روستاهای استان مشخص می شود.

انتهای خبر

0 [1]
0 [1]