مدیران خبرگزاری مهر در نشست اصحاب رسانه گلستان :امروز رسانه ها دیگر تنها نهادهای ارتباطی و اطلاع رسانی نیستند بلکه به نهادهای اجتماعی تبدیل شده اند.

 به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان سید نوید برکچیان، مدیرکل استان های خبرگزاری مهر، امروز (۸ مهر) در نشست خبری یازدهمین نشست استانی نخستین جشنواره ملی مهر غدیر گفت: براساس آمارهای غیر رسمی خبرگزاری مهر دومین خبرگزاری به عنوان رفرنس و مرجع سایت های محلی و استانی به شمار می رود. قرار است در این جشنواره یکصد و ۳۰ خبرنگار و عکاس استان های مختلف خبرگزاری مهر در استان گلستان حضور پیدا کنند که خود فرصت مغتنمی را در اختیار این استان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه طراحی پرونده های ویژه  در استانها در دستور کار این خبرگزاری قرار دارد، افزود: این خبرگزاری تاکنون سه پرونده ویژه در خصوص مسائل مختلف از جمله پدیده اجتماعی حاشیه نشینی با تولید ۷۰ گزارش، بحران کم آبی و مدیریت خشکسالی و پروژه های نیمه تمام کشوری بوده است.

برکچیان بیان کرد: در خصوص پرونده پروژه های نیمه تمام بنا داریم در هر استانی ۱۰ پروژه به صورت شاخص پیگیری شود و در پایان ۳۱۰ پروژه در کشور احصاء شود.

وی گفت: هدف از انجام این برنامه ها تبدیل دفاتر خبرگزاری مهر استان ها، به مرکزی به عنوان مرکز پایش و کنکاش است.

محمد عکاف، سردبیر استان های خبرگزاری مهر هم در این نشست گفت: امروز رسانه ها دیگر تنها نهادهای ارتباطی و اطلاع رسانی نیستند بلکه به نهادهای اجتماعی تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از استان ها برای میزبانی این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، افزو: با توجه به ظرفیت های استان گلستان تصمیم براین شد که این جشنواره به میزبانی این استان برگزار شود. گلستان، استانی بهره مند اما فقیر است که به دلیل نداشتن زیرساخت های توسعه، نتوانسته از ظرفیت ها و توانمندی هایی که در اختیار دارد برای پیشرفت و توسعه این استان بهره بگیرد.

عکاف بیان کرد: گلستان، استانی فرهنگی اما گمنام است، چهره های فرهنگی بسیار تأثیرگذاری در این استان حضور دارند که در حاشیه قرار گرفته اند، باید از ظرفیت های رسانه ای برای خارج کردن آن ها از حاشیه بهره گرفت. علاوه براین  گلستان رنگین کمان اقوام و مذاهب است و باید رسانه های این استان با همدلی و همراهی این توانمندی ها را افزایش دهند.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی مهر غدیر در سه محور همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه، همایش ضرورت های ملی وحدت اقوام و مذاهب از نگاه رسانه و جشنواره انتخاب برترین آثار و تولیدات استانی خبرگزاری مهر از ۱۵ مهر لغایت ۱۸ مهر در گرگان برگزار می شود.

1852618

IMG_9673

IMG_9674

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۳ ب.ظ

دیدگاه