حجت الاسلام و المسلمین نورعلی دیلم، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان: اگر امروز چهره ای خشن از دین اسلام در جهان پخش شده به دلیل استفاده ناصحیح از رسانه و فضای مجازی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان حجت الاسلام و المسلمین نورعلی دیلم، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، امروز (۸ مهر) در نشست خبری یازدهمین نشست استانی نخستین جشنواره ملی مهر غدیر گفت: مردم ایران اسلامی در سال ۵۷ خواستند که با اراده خود انقلابی مبتنی بر اسلام پایه گذاری کنند و خداوند هم بر این اراده صحیح ملت ایران صحه گذاشت و مردم از زیر یوغ استعمار و استکبار رهایی پیدا کردند.

وی افزود: از همان زمانی که این اتفاق رخ داد، دشمنان تمامی راه ها از جمله تحریم و اعمال فشار و تحمیل جنگ و … را امتحان کردند اما وقتی با مقاومت مردم روبه رو شدند، رویکرد خود را تغییر دادند.

حجت الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: دشمن با تغییر تاکتیک خود به جنگ نرم روی آورده است. یکی از این مصادیق ایجاد تفرقه بین مسلمانان  بوده در حالیکه دستور صریح قرآن بر حفظ وحدت و انسجام مسلمانان است.

وی گفت: اسلام، شیعه و سنی را به وحدت و همدلی، همگرایی در عقاید و زندگی مسالمت آمیز دستور داده اما دشمن از همین امر که می تواند موجب همدلی و وفاق باشد، علیه مسلمانان استفاده کرده است.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با اشاره به آسیب هایی که موجب تفرقه بین مسلمانان می شود، بیان کرد: برداشت های یک سویه از دین، تحجر گرایی و نژادپرستی، نا آگاهی، شایعه پراکنی، قهر و جدایی، ناسزاگویی و لعن و نفرین موجب تفرقه بین مسلمانان شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن برنامه ریزی های بلند مدت دارد و از این طریق هم به موفقیت هایی دست یافته، در حالیکه بعد از اتمام پروژه ها و برنامه های دشمنان، آن موقع نقل محافل ما شده و در مورد آن به بحث می نشینیم.

حجت الاسلام دیلم با تأکید براینکه دشمن به دنبال تجزیه دولت های مسلمان است، تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که گرفتار آن شده ایم، موضوع مشابه سازی است، اگر اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) در جوامع اجرایی شود همه به سعادت دست پیدا می کنند در حالیکه امروز القاعده و داعش را به عنوان نماینده اسلام به جهان معرفی می کنند.

وی فرقه تراشی و مکتب سازی را هم از دیگر اقدامات دشمن برای برهم زدن وحدت مسلمانان برشمرد و گفت: تحریک ملی گرایی، ترویج روشنفکری وارداتی و شبکه های ماهواره ای که با پول های آمریکا، انگلیس و اسرائیل مدیریت می شود، از جمله ابزارهای دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی است.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به راه های حفظ وحدت افزود: باید بر روی نقاظ مشترک دست گذاشت خداوند، دین، پیامبر (ص) و کعبه و اهل بیت (علیه السلام) از اشتراکات مذاهب اسلامی است که باید وحدت خود را حول این محورها حفظ کنند.

وی به مسئله حج به عنوان یکی از مهم ترین اشتراکات مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: حج، می تواند منفعت زیادی برای جامعه اسلامی داشته باشد در این مناسک هر کسی با هر قومیت و مذهبی به عبادت خداوند می پردازد. حج باید موجب وحدت کلمه می شود اما متأسفانه می بینیم بی تدبیری، سوء مدیریت و بی تفاوتی و برخی از مواقع تعمد موجب به وجود آمدن فاجعه ای عظیم در ایام حج امسال شده و خانواده های زیادی را داغدار کرده است.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به نقش رسانه های در حفظ وحدت و انسجام در جامعه اظهار کرد: اگر امروز چهره ای خشن از دین اسلام در جهان پخش شده به دلیل استفاده ناصحیح از رسانه و فضای مجازی است. رسانه ها باید به صدق و کذب اخباری که منشر می کنند توجه داشته باشند و برای حفظ وحدت در جامعه وجود یک نقشه راه ضروری است.

وی پیشنهادی هم برای آشنایی نوجوانان با مسئله وحدت و لزوم آن داد و گفت: بهتر است در مقطع راهنمایی که سوال های زیادی برای نوجوانان به وجود می آید، کتابی با عنوان وحدت داشته باشیم تا نوجوانان را با این مسائل آشنا کنیم.

وجود ۱۴۰۰ مسجد در مناطق اهل سنت نشین

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با بیان اینکه نظام  جمهوری اسلامی تأکید ویژه ای بر خدمات رسانی به اهل سنت دارد، گفت: بیش از ۱۰۰ مدرسه علوم دینی و بیش از یک هزار و ۴۰۰ مسجد در مناطق اهل سنت نشین استان وجود دارد.

وی افزود: ما موظفیم تمام خدماتی که به علما و روحانیون شیعه ارائه می شود به علمای اهل سنت نیز ارائه شود.

1852720

IMG_9673

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۳ ب.ظ

دیدگاه