تا کی روستای سرکلاته خرابشهر کردکوی به عنوان مرکز تخلفات چوب آلات با قاطر باشد، رئیس اداره منابع طبیعی کردکوی خبر داد ▪️کشف و ضبط چوب آلات با قاطر در جنگل سرکلاته

کدخبر:۷۱۵۵۰

✔️رئیس اداره منابع طبیعی کردکوی خبر داد

▪️کشف و ضبط چوب آلات با قاطر در جنگل سرکلاته

البرز گلستان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی از کشف و ضبط چوب آلات جنگلی قاچاق با چندراس قاطر در جنگل سرکلاته در شب عید غدیر خم خبر داد.

 

✔️سیدابوالقاسم هاشمی با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق چوب و فرآورده‌های طبیعی، یگان حفاظت این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی حرفه‌ای چوب در شهرستان شد، افزود: در اقدامی عملیاتی، متهم در حین حمل چوب با چند رأس قاطر در یکی از محورهای جنگلی در منطقه سرکلاته شناسایی و دستگیر شد.

✔️وی از کشف هشت اصله الوار و سه اصله گردبینه چوب جنگلی از جنس راش قاچاق از متهم خبر داد و گفت: ضمن انتقال محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی، برای این قاچاقچی محصولات جنگلی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی می شود.

▪️مهندس هاشمی اظهار کرد: با توجه به حضور ماموران و کنترل شدید راه‌های تردد خودرویی در مناطق قاچاق چوب به وسیله خودرو، قاچاق‌چیان عرصه را بر خود تنگ دیدند و با استفاده از اسب و قاطر در شب هنگام اقدام به حمل چوب و محصولات جنگلی در منطقه جنگلی می‌نمایند.

✔️وی گفت: دو سامانه تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی از وقوع تخلف‌های احتمالی در زمینه‌های قاچاق چوب، قطع درختان، تخریب طبیعت ،آتش‌سوزی و غیره است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه