۹ راه آسان برای کاهش کلسترول

مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که پیاده روی روزانه، مصرف آجیل، چای سبز، گریپ فروت و غلات سبوس دار و نوشیدن آب به کاهش کلسترول کمک می کند.

۱- آب‌بنوشید :‌
تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن روزی پنج لیوان یا بیشتر آب، سبب کاهش کلسترول شده و احتمال بیماری های قلبی را ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.

۲- ۳۰ دقیقه پیاده‌روی‌روزانه :‌
مطالعات محققان کلینیک مایو نشان می دهد که روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی نقش موثری در کاهش کلسترول و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی دارد.

۳-گریپ فروت بخورید:
‌مصرف روزانه یک عدد گریپ فروت سبب کاهش ۱۱ درصد کلسترول خون می شود. این میوه علاوه بر کاهش کلسترول، به کاهش وزن کمک می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد و اختلال خواب را از بین می برد.

۴- در وعده های غذایی از سبوس استفاده کنید:‌
غلات و مواد حاوی فیبر و سبوس، مرگ ناشی از بیماری های قلبی را ۲۰ درصد کاهش می دهند.

۵-از چای سبز غافل نشوید :‌
چای سبز یکی از موثرترین مواد غذایی در کاهش کلسترول است.

۶-از سبزی های حاوی برگ سبز استفاده کنید و زیاد سالاد بخورید از همین امروز سهم سبزیجات دارای برگ سبز و سالاد را در رژیم غذایی‌تان افزایش دهید تا معجزه آن را پس از مدتی ببینید

۷-کره و غذاهای چرب نخورید :‌
اگر واقعا اراده کرده اید که با کلسترولتان بجنگید هرچه زودتر دور غذاهای چرب را خط بکشید .

۸-آجیل بهترین میان وعده است: عادت به مصرف مغز ها با کاهش کلسترول بد خون احتمال بیماری های قلبی را ۳۰ درصد کاهش می دهد.
۹-قبل از خرید، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید :‌سعی کنید قبل از خرید، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید و نسبت به محتویات خوراکی که می‌خرید حساس باشید . حتی المقدور مواد غذایی چرب مانند سس مایونز را وارد خانه نکنید.

نوشته شده توسط محمد صالح افتخاری در یکشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۵ ب.ظ

دیدگاه