رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: شانزدهمین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی ایران در یک گستره ملی از ۶تا۸تیرماه در گنبدکاووس برگزار می شود

کدخبر:۷۱۰۷۵

البرز گلستان نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور پرشور فعالان رسانه ای استان و همراهی معاونین فرهنگی و هنری این دستگاه اجرایی در ظهر امروز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه برگزار شد.

کتاب «لحظه‌های بی‌زمان» در گرگان رونمایی ‌می‌شود

محمدرعیت، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از اهالی رسانه که همواره حامی حوزه فرهنگ و هنر بوده اند، گفت: آیین رونمایی از کتاب «لحظه‌های بی‌زمان» دفتر اشعار و نویسنده فقید «حبیب‌الله قلیش‌لی» در روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۱۸ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

رعیت ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، او با قبول مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی همچون شهرداری (گرگان و ساری)، فرمانداری (قائم‌شهر و خوانسار)، مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (گلستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر) و در پایان عضویت و ریاست شورای اسلامی شهر گرگان، نزدیک به چهار دهه به مردم خدمت کرد.

هفته نمایش های آیینی سنتی اقوام استان گلستان

محمد رعیت سپس، گفت: به همت موسسه هفت هنر هفت رخ و با همکاری این دستگاه اجرایی، از اول تا سوم تیرماه هفته نمایش های آیینی سنتی اقوام استان گلستان برگزار می‌شود.

وی افزود: گروه هایی از شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، بندرترکمن، کردکوی و رامیان با اجرایی نمایش های آیینی سنتی اقوام ترکمن، سیستانی، مازنی، کتولی و قزلباش، میزبان مردم فرهنگ دوست گلستان خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: اجراها در تاریخ های ذکر شده از ساعت ۱۷ تا ۲۱ است و علاقه مندان می توانند با حضور در تالارنگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی، پیاده راه پارک شهر گرگان، محوطه تالارفخرالدین اسعد گرگانی و محوطه آبشار مصنوعی ناهارخوران به تماشای آثار بنشینند.

شانزدهمین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سپس گفت: شانزدهمین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی ایران به میزبانی ۵ استان کشور تحت عنوان مناطق پنج گانه در یک گستره ملی برگزار می شود و استان گلستان به عنوان منطقه یک از تاریخ ۶ تا ۸ تیر ماه در شهرستان گنبدکاووس میزبان هنرمندان استان های تهران ، قزوین ، مازندران ، سمنان ، البرز ، قم و خراسان شمالی خواهد بود.

 

وی افزود: این جشنواره به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به صورت غیر رقابتی با شعار ایران فرهنگی : وحدت در کثرت موسیقایی برگزار شده و ۶ گروه از اقوام استان نیز در کنار هنرمندان دیگر استان ها به هنرنمای خواهند پرداخت.

محمد رعیت، ادامه داد: به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام و با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی از سری برنامه های بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی شهرستان گرگان برگزار می شود.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز در قالب ۴۳۶ گروه سرود در سه بخش (سرود همگانی، صحنه ای رقابتی و پاتوق) شرکت نمودند که در نهایت با رای داوران مقدماتی، ما میزبان ۳۰ گروه به مدت ۳ روز خواهیم بود.

رعیت ادامه داد: دومین کارگاه آموزشی سرود نیز همزمان با برپایی جشنواره در گرگان برگزار خواهد شد.

رعیت ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ ملی و گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری در راستای تبلیغ و ترویج ارزش ها و باورها در حوزه زن و خانواده ، نخستین جشنواره فیلم گوهر شاد را برگزار می کند .

وی گفت: زمان برپایی جشنواره ۱۶ تا ۲۳ تیر ماه در محل پردیس سینمایی عصرجدید خواهد بود. همچنین برآنیم که در طول برپایی جشنواره ها و برنامه های فرهنگی از رسانه های فعال تقدیر نماییم.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۸ ب.ظ

دیدگاه