- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل کانون پرورش فکری گلستان در شورای اداری فرمانداری گرگان:محور اصلی ما توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر گروه خبر البرز گلستان  عبدالرحیم سیفی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گلستان امروز در جلسه شورای اداری فرمانداری گرگان شرکت کرد و در باره برنامه ها و اهداف این کانون مطالبی را ایراد نمود

سیفی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام کودکان و نوجوانان را افرادی معرفی نمود که می توانند در آینده اقتصادی نقش داشته باشند و تجربه آنان در این حوزه می تواند باعث رشد و پویایی شود.

وی در ادامه کانونها را نهادی معرفی کرد با هدف شناسائی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ۶الی ۱۷ سال تنها که دستگاهی است  بعد از انقلاب با قوت و تغییر رویکرد اسلامی به کار خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد : در سطح جهان در اغلب مسابقات کودکان ایرانی هستند که خوش می درخشند.

وی تصریح کرد : تا کنون ۲۰نفر از بچه های ما در سطح جهان مدال آوردند.

سیفی در باره رویکرد و محور اصلی کانونها ابراز داشت :  محور اصلی ما توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است .

وی ادامه داد: ما ۱۴مرکز ثابت در استان داریم و کتابخانه های سیار را از ۲به ۷باب رسانده ایم و اولین فروشگاه سیار کانوان در سطح کشور در گلستان افتتاح شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گلستان در باره طرح کیف وکتاب اظهار اشت : برای اولین بار کودکان مناطق محروم روستای ازطرح کیف و کتاب در ۴۰روستا استفاده می کنند.

وی شعار همه کودکان گلستانی حق دارند از ظرفیتهای کانون استفاده کنند راشعار کانونهای فکری کودکان و نوجوانان گلستان اعلام کرد.

سیفی خاطر نشان کرد: اگر قرار است شهر وروستای زیبای داشته باشیم راهی ندارد اندیشه زیبا داشته باشیم و باید روی نگاه وفکر بچه ها کار کنیم

وی همچنین طرح تبادل کتاب در آپارتمانها و جشنواره قصه گویی شبانه و طرح فیلم کودک با تلفن های همراه را از طرحهای کانون نام برد .

سیفی درخاتمه اعلام نمود ۱۵ الی ۲۱ مهر هفته  ملی کودک نامگذاری  شده که  فرصت مغتنمی است برای پرداختن به قشر تاثیر گذار و مهمی که رشد کیفی ابعاد وجودی اش، آینده جامعه را تضمین خواهد کردو حضور شما در این برنامه ها می تواند قوت قلبی برای ما باشد.

0 [1]
0 [1]