مدیر کل کانون پرورش فکری گلستان در شورای اداری فرمانداری گرگان:محور اصلی ما توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر گروه خبر البرز گلستان  عبدالرحیم سیفی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گلستان امروز در جلسه شورای اداری فرمانداری گرگان شرکت کرد و در باره برنامه ها و اهداف این کانون مطالبی را ایراد نمود

سیفی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام کودکان و نوجوانان را افرادی معرفی نمود که می توانند در آینده اقتصادی نقش داشته باشند و تجربه آنان در این حوزه می تواند باعث رشد و پویایی شود.

وی در ادامه کانونها را نهادی معرفی کرد با هدف شناسائی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ۶الی ۱۷ سال تنها که دستگاهی است  بعد از انقلاب با قوت و تغییر رویکرد اسلامی به کار خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد : در سطح جهان در اغلب مسابقات کودکان ایرانی هستند که خوش می درخشند.

وی تصریح کرد : تا کنون ۲۰نفر از بچه های ما در سطح جهان مدال آوردند.

سیفی در باره رویکرد و محور اصلی کانونها ابراز داشت :  محور اصلی ما توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است .

وی ادامه داد: ما ۱۴مرکز ثابت در استان داریم و کتابخانه های سیار را از ۲به ۷باب رسانده ایم و اولین فروشگاه سیار کانوان در سطح کشور در گلستان افتتاح شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گلستان در باره طرح کیف وکتاب اظهار اشت : برای اولین بار کودکان مناطق محروم روستای ازطرح کیف و کتاب در ۴۰روستا استفاده می کنند.

وی شعار همه کودکان گلستانی حق دارند از ظرفیتهای کانون استفاده کنند راشعار کانونهای فکری کودکان و نوجوانان گلستان اعلام کرد.

سیفی خاطر نشان کرد: اگر قرار است شهر وروستای زیبای داشته باشیم راهی ندارد اندیشه زیبا داشته باشیم و باید روی نگاه وفکر بچه ها کار کنیم

وی همچنین طرح تبادل کتاب در آپارتمانها و جشنواره قصه گویی شبانه و طرح فیلم کودک با تلفن های همراه را از طرحهای کانون نام برد .

سیفی درخاتمه اعلام نمود ۱۵ الی ۲۱ مهر هفته  ملی کودک نامگذاری  شده که  فرصت مغتنمی است برای پرداختن به قشر تاثیر گذار و مهمی که رشد کیفی ابعاد وجودی اش، آینده جامعه را تضمین خواهد کردو حضور شما در این برنامه ها می تواند قوت قلبی برای ما باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۵ ب.ظ

دیدگاه