سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ : ۶۰ درصدعامل فوت موتورسواران ضربه به سروعدم استفاده ازکلاه ایمنی می باشد

کدخبر:۷۰۰۱۳

البرز گلستان رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: ۵۳درصد آمار جانباختگان حوادث ترافیکی موتورو عابر پیاده می باشد. و۶۰درصد ازفوتی های موتور سواران بعلت عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه به سر می باشد.

وی افزود:بیشترین آمار سنی فوتی  مربوط به افراد ۲۵ تا ۳۵ سال می باشدو ۳۵تا۴۵ سال ۲۰درصد و ۴۵تا ۵۵ سال ۱۰ در صد از جانباختگان می باشد.

سرهنگ شهرکی در ادامه تصریح کرد:با توجه به فوت ۳۵۹ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌ای استان، بطور متوسط روزانه یک نفر در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ محمود شهرکی سپس اظهار کرد: این تعداد فوت شده در اثر ۳۰۱ مورد تصادف رخ داده، به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در ۲ هزار و ۷۴۵ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان ۳ هزار و ۴۴۵ نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف خسارتی در استان داشتیم و کل نفرات تصادف کرده در سال گذشته ۶ هزار و ۹۸ نفر بود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: در تصادفات منجر به فوت سال گذشته سهم موتورسواران ۱۲۹ نفر و عابرین پیاده ۶۰ نفر بوده که مجموع این ۲ کاربر ترافیکی سهم ۵۳ درصدی را داشتند.

وی گفت:مهمترین علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو که نشأت گرفته استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی می باشد ،خستگی وخواب آلودگی رانندگان که می تواند استفاده از داروهای خواب آور باشد وعدول از سرعت مطمئنه که ۲۶ درصد عامل تصادفات است.

شهرکی افزود: گرگان_ کردکوی وعلی آباد به آزادشهر وگرگان – فاضل‌آباد بیشترین تعداد تصادفات همراه با مجروحین و فوتی‌ها را به همراه داشت.

 

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۸ ب.ظ

دیدگاه