مهندس قوانلو: آسیای میانه بازار خوبی برای تولید کنندگان صنعت گلستان است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان این که دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و تاسیسات ، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی و پنجمین نمایشگاه تخصصی نوآوریهای صنعت ساختمان در گرگان شروع به کار کرده است، گفت: نمایشگاه ها حلقه ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده هستند.

به نقل از خبرگزاری مهر؛ حسینقلی قوانلو در جمع خبرنگاران گرگان، گفت : صنعت ساختمان و صنایع جانبی آن از جمله مهمترین بخشهای صنعت می باشند ، که نوآوری در آن حرف اول را می زند .

وی افزود : امروزه تمامی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به دنبال تولید مصالحی هستند که سازه ها را سبک تر سازند و از نظر ذخیره سازی انرژی نیز توان بالایی داشته باشند ، و لذا از کلیه تولید کنندگان داخلی می خواهیم همگام با صنایع دنیا گام برداشته و خود را با شرایط جدید وفق دهند .

قوانلو با بیان این که انتظار داشتیم تمامی استانها در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند گفت : نمایشگاهها حلقه ارتباطی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند و می توانند نقش تاثیر گذاری در توسعه بخشهای مختلف تولید و تجارت داشته باشند ، و امیدواریم در آینده نزدیک با توسعه فعالیتهای نمایشگاهی در استان ، شاهد برگزاری نمایشگاههای بین المللی در استان باشیم .

وی با اشاره به هم مرزی استان با آسیای میانه گفت : بازار آسیای میانه می تواند بازار بسیار خوبی برای تولید کنندگان مصالح ساختمانی استان باشند ، و امیدورایم روابط تجاری استان با این کشورها بخصوص در این زمینه با راه اندازی خط ریلی ایران به آسیای میانه ، بندر تجاری خواجه نفس و گسترش حمل و نقل جاده ای و هوایی توسعه یابد .

محمد جواد نظری مهر، نماینده مردم کردکوی ، بندر گز ، ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت : برگزاری چنین نمایشگاههایی می تواند به توسعه صنعت استان کمک کند .

نظری مهر با شاره به نامگذاری امسال بنام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب گفت : تاکید رهبر معظم انقلاب بر دو حوزه اقتصاد و فرهنگ نشاندهنده این است که باید تلاش جهادی در این بخشها شکل گیرد و ما با جدیت بدنبال مرتفع نمودن موانع و مشکلات توسعه استان بخصوص در این حوزه ها هستیم .

وی همچنین به اشکالات نظام بانکی کشور اشاره نمود و گفت : سیستم تسهیلات دهی بانکهای کشور با بانکهای بسیاری از کشورها تفاوت اساسی دارد و اشکالات زیادی در آن وجود دارد که امیدواریم با حرکت بسمت اقتصاد اسلامی این مشکلات برطرف گردد و شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور و استان باشیم .

گفتنی است این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگانی از استانهای گلستان ، مازندران ، سمنان ، اصفهان ، یزد ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، آذربایجان شرقی ، تهران و البرز در ۶۰ غرفه از ششم لغایت نهم خرداد ماه سالجاری در ساعات ۱۶ لغایت ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان پذیرای علاقمندان به صنعت ساختمان خواهد بود .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۴ ب.ظ

دیدگاه