دکتر مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان :زنجیره طیور استان جزء سرآمدان کشور است

به گزارش سرویس کشاورزی و منابع طبیعی پایگاه خبری البرز گلستان دکترمختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان  عصر شنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز، گفت: الگوی کشت ما در استان و شهرستان بندرگز به سمت باغداری هدایت شده است.

وی اضافه کرد: در چند ماه اخیر مصوبه توسعه باغات بیشتر را دریافت کردیم. برهمین اساس بحث شهرک صنعتی بندرگز و کردکوی به نحوی طراحی شد که بتوانیم ظرفیت های خالی را پر کنیم و صنایع تبدیلی خوبی هم فراهم شد که این زمینه افزایش درآمد سرانه را فراهم می کند.

وی افزود: زنجیره طیور شهرستان تکمیل شد و یکی از افتخارات استان این است که جز سرآمدان زنجیره طیور کشور است.

مهاجر اظهار کرد: بندرگز ظرفیتی در حدود یک میلیون قطعه دارد و قیمت تمام شده مرغ در زنجیره تولید هزارتومان کمتر از واردات غیر زنجیره ای است که می تواند ارزش افزوده را بالا ببرد.

وی تصریح کرد: در بحث گاوداری هم مدیریت تغذیه را از سال گذشته با شرکت تعاونی بندرگز شروع کردیم و کاهش قیمت کنسانتره با ۴۰ درصد افزایش کیفیت را داشتیم. از هفته گذشته تاسیس کارخانه شیر برای شهرستان بندرگز را آغاز کردیم.

دکترمهاجر گفت: صنایع کوچک تبدیلی نیز در راستای اقتصاد مقاومتی نیازمند کمک است تا این بحث سرعت بگیرد و به صورت شرکت های تعاونی و سهامی خاص این موارد راتوسعه دهیم.

وی تصریح کرد: نیروی کار ماهر باید در اولویت ویژه باشد و باید فرزندانمان را در رشته هایی که با آن سروکار داریم درگیر کنیم. شهرستان بندرگز نیاز به آموزش فنی و حرفه ای در راستای دامداری و باغبانی دارد و سیستم پالایش گلخانه ای دارد.

وی افزود: پرورش قارچ و گل های گلخانه ای را در دستور کار ویژه قرار دادیم تا بتوانیم در آمد و ارزش افزوده را بالا ببریم.

دکترمهاجر بیان کرد: استفاده از آب های فاضلاب در اراضی کشاورزی نباید استفاده نشود و در صورت استفاده جلوگیری شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: کشت برنج با کمبود آب امکان پذیر نیست ولی یکسری زمین کشاورزی در حاشیه دریا که شرایط کشت شالی را دارند و کشت دیگری انجام نمی شود می توانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۶ ب.ظ

دیدگاه