با حضور مشاور جوان استاندار و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد: گفت و گوی نوجوانان با موضوع الگوی تاثیرگذار برای کودکان

به گزارش گروه جوانان و نوجوانان پایگاه خبری البرز گلستان با برنامه ریزی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مرکز شماره ۲ گرگان دومین نشست مشاورین نوجوان را با موضوع “چگونه نوجوانان می توانند الگوی تاثیر گذار (آداب و معاشرت) برای کودکان باشند” را برگزار کرد.

در این نشست که با حضور مشاور جوان استاندار، مدیرکل کانون، مشاور جوان کانون و نمایندگان اعضای نوجوان مراکز مجتمع فرهنگی و شماره ۱ و ۲ گرگان برگزار شده بود، نصیبی مشاور جوان استاندار ضمن ابراز خرسندی از بابت حضور در بین نوجوانان کانون و یادآور شدن خاطرات دوران نوجوانی خود بیان کرد؛ فعالیت های کانون در قالب کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و … بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است و بایستی همه ی ما قدر این فعالیت ها را دانسته و برای رسیدن به آینده ای روشن آن ها را جدی بگیریم.

وی ضمن اشاره به تاثیر کارگاه های آموزشی کانون، گفت؛ حضور بنده در کارگاه های قصه گویی و کتاب خوانی باعث شد که به نویسندگی علاقه مند شده و به نویسندگی بپردازم.

علی نصیبی از نوجوانان حاضر در جلسه خواست تا با تقویت روابط اجتماعی و حضور در کارگاه های آموزشی گروهی کانون، پایه و زیر بنای افکار خود را به سمت تخصصی شدن تقویت کنند چرا که اگر کسی در معاشرت خود با دیگران ضعف داشته باشد خیلی مشکل می تواند در عرصه های مختلف صاحب نظر باشد.

در بخش دیگر این نشست، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون ضمن تاکید بر جایگاه شور و مشورت در قرآن و احادیث و روایات از نوجوانان خواست تا قدر این به حساب آمدن را دانسته و نقش خود را به عنوان مشاور درست و خوب ایفا کنند.

وی ضمن قدردانی از مربیان، خطاب به نوجوان گفت: مورد مشورت قرارگرفتن شما نوجوانان بدین معناست که وجود شما، فکر شما و خواسته های شما برای ما مهم است.

مدیرکل کانون نقش الگویی نوجوانان عضو کانون را بسیار مهم برشمرده و تصریح کرد: نگاه کودکانی که امروز به عضویت کانون در می آیند به اعمال و رفتار شماست.

وی افزود: بچه ها بیشتر از اینکه به حرف های ما گوش دهند و آن را به خاطر بسپارند کارهای من و شما را می بینند و آن را یاد می گیرند.

سیفی پیشرفت را نتیجه و محصول هم اندیشی و بهره گیری از ایده ها دانسته و از همه مشاوران نوجوان خواست تا برنامه های کانون را نقد نموده و انتظارات و پیشنهادهای خود را با وی در میان بگذارند.

به گزارش روابط عمومی کانون، گفتنی است در این نشست، نوجوانان حاضر ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود در قالب پاورپوینت در ارتباط با این که تا چه حد الگو گیری از فرد بزرگتر برای کودک و نوجوان مهم و مفید است و چگونه گوش شنوا داشته باشیم و از تجربیات دیگران بهره مند شویم به بحث و گفتگو پرداختند.

در پایان این نشست، مشاور جوان استاندار و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از فعالیت های مرکز شماره دو گرگان بازدید کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه