- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اموراجتماعی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال:کارورزان طرح مشاغل دانش بنیان مشمول قانون کار نمی شوند

به گزارش گروه خبر پایگاه خبری البرز گلستان چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان امروز با حضور مرگدری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری  گلستان عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه اموراجتماعی و بسنجیده مدیر کل اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران اجرائی استان در سالن اجتماعات شماره ۲ استانداری برگزار گردید.

مهندس عباسی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در این جلسه اظهار کرد: محوریت جلسه چهارم کارگروه اشتغال حول تفاهم نامه وزارت تعاون  بود که در راستای توسعه مشاغل خانگی و خرد و کوچک و متوسط با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت برنامه ریزی منعقد شده است و ۱۳ حوزه در بخش کشاورزی اعم از شیلات، توسعه باغات و اراضی شیبدار و توسعه گلخانه و گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این طرح دیده شده است.

امرالله عباسی افزود: مقرر شد در یک طرح ۵ و ۲ ساله ۳۲۱ هزار و ۴۷۰ شغل از این طریق در کشور ایجاد شود که طی برنامه ۵ ساله برای این اشتغال ۴۱۹ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال و در برنامه دو ساله ۱۶۷ هزار و۷۹۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: طرح پرورش ۵۰ هزار تن ماهی در قفس هم زیرمجموعه همین طرح است که کارشناسان مربوطه در حال بررسی کارشناسی برای میزان ظرفیت استان در این زمینه هستند.

عباسی همچنین از اختصاص ۷۲ میلیارد ریال منابع برای مشاغل خانگی در استان طی سال جاری با مصوبه بانک مرکزی خبر داد و گفت: سه بانک صادرات، ملت و ملی موظف هستند برای توسعه این مشاغل این منابع را اختصاص دهند.

وی در رابطه با طرح کارورزی مشاغل دانش بنیان گفت: در مرحله اول ۵۰۰۰نفر ثبت نام کردند و بعدا از پالایش به ۲۱۰۰نفر رسید لذا در فاز اول ۱۰۰۰پیش بینی شده است که ۵۰درصد آن را کارفرما ۵۰درصد را دولت می پردازد.  سایت معرفی شده برای طرح کارورزی تاکنون ۱۳۷ نفر و ۱۲ واحد پذیرنده ثبت نام کرده اند که واحدهای ثبت نام کننده در صورت اجرای موفق طرح می توانند به واحدهای کارورزی و صلاحیت حرفه ای ارتقا یابند.

وی با بیان اینکه از این پس مصوبات شورای عالی اشتغال استان به دستگاه های اجرایی ارسال می شود، گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار، بررسی کارشناسی طرح ها در زمینه فراهم بودن بازار هدف، اطلاع رسانی مجدد طرح کارورزی برای ثبت نام و پیگیری اعتبارات مشاغل خانگی توسط سه بانک ملت، ملی و صادرات از جمله مصوبات چهارمین جلسه اشتغال استان بود.

0 [1]
0 [1]