دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی: پتروشیمی گلستان در سفر دوم رییس جمهور به استان اجرایی می‌شود

کدخبر:۶۷۸۰۶

البرز گلستان دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در حالی که باید براساس وظایف نمایندگان از ما سوال کنند، اما وظایف قوه مجریه را از نمایندگان طلب می‌کنند.

منتظری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان  گفت: قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون ۲ وظیفه اصلی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم در هر فرصتی و مناسبتی گزارشی از تلاش و کوشش انجام گرفته در خانه ملت به اعتماد کنندگان خودمان ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، مشخص نبودن و نداشتن سرانه فرهنگی از دردها و مشکلات این حوزه است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ اساس و زیربنای توسعه بوده، اما سرانه‌ای برای آن تعریف نشده است.

منتظری ادامه داد: ساخت پل، بیمارستان، راه و موارد مختلف و مشابه برعهده نماینده نیست، اما به عنوان مسوولیت اجتماعی، خود را نماد نیاز و فریاد می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم گره از کار مردم بگشاییم، افزود: در مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، دغدغه و دید همه فراحوزه انتخابیه است و در کلان پروژه‌ها همه در راستای توسعه استان گام بر می‌دارند.

اجرایی شدن پتروشیمی گلستان در سفر دوم رییس جمهور به استان انجام می‌شود

وی به برخی اقدامات استانی انجام شده نمایندگان در مجلس پرداخت و تصریح کرد: هفته گذشته مساله پتروشیمی گلستان به پایان رسید و اجرایی شدن این طرح در سفر دوم رییس جمهور به استان انجام می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل اولویت‌دار و مهم استان روی میز مجمع نمایندگان مردم در مجلس قرار دارد.

منتظری بیان کرد: منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون نیز هفته گذشته در شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید و به زودی مدیر آن نهایی خواهد شد.

وی اظهارداشت: مسأله مهم دیگر، در حوزه آب و فرهنگ مصرف است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا آب شرب گلستان آینده خوبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تکیه‌گاه آب شرب استان، سفره‌های زیرزمینی است که استفاده از چنین آب‌هایی با توجه به شیوه برداشتش، علمی نیست.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت از آب‌های زیرزمینی باعث فرونشست و سستی زمین شده و حتی برداشت از عمق زیاد سبب از بین رفتن مزه اصلی آب می‌شود.

منتظری ادامه داد: احداث سد برای تامین آب شرب، شیرین‌سازی آب دریا و استفاده از آب چاه‌های لب‌شور از روش‌های تامین آب شرب است که مجوز همه این اقدامات برای استان اخذ شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی زهکشی اراضی آق‌قلا و انبارالوم، علاج‌بخشی سدوشمگیر بخشی از اقدامات این حوزه است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن گرگان – مشهد به علت نبود اعتبارات متوقف شده بود، اما اکنون با جلساتی که با وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار کردیم، به دنبال سرمایه‌گذار خارجی رفتیم که بخش خصوصی در حال مطالعه اجرای این طرح است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۵:۱۴ ب.ظ

دیدگاه