آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه درگلستان در مراسم دعای ندبه علی آباد:علم و صنعت باید به صورت فرهنگ در جامعه پدیدار شود

مراسم پرفیض دعا ندبه در مصلی نمازجمعه شهرستان علی آبادکتول با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری البرز گلستان:آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این مراسم گفت:یکی از فلسفه های روز جمعه این است که مسلمانان و مومنین گرد هم آیند و در صف های نمازجمعه شرکت کنند و با معارف دینی و مسائل فرهنگی آشنا شوند.

ایشان اظهارداشت:دعای ندبه دعایی است که مضمون و خلاصه اش توجه به حضرت ولی عصر(عج) می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:انسان ها در این دنیا بنده هستند برخی های بنده مال ،برخی ها بنده مقام و برخی ها هم بنده شهوت و بعثت انبیاء به خاطر این بود که انسان ها را از بندگی ها باز دارند و به بندگی خدا دعوت کنند و راه درست را بر همگان آشکار سازند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه افزود:بندگی ها هر کدام نشانه و علامتی دارند نشانه بندگی خدا،فروتنی است.

امام جمعه گرگان تاکید کرد:پیامبران الگوی بندگی خداوند هستند و به عنوان برتربن بندگان معرفی شده اند.

ایشان خاطرنشان کرد:علم و صنعت باید به صورت فرهنگ در جامعه پدیدار شود و با این روش جامعه سالمی را خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:علم در جامعه بصورت یک اخلاق اسلامی معرفی شود تا جامعه به بلوغ کافی برسد.

آیت الله نورمفیدی نماز ودعا را لازمه یک جامعه دانست و گفت:نماز ودعا و فرائض معنوی باید در رکن اصلی زندگی انسان ها قرار گیرد تا از آسیب های پیشرو مصون گردند.

ایشان افزود:دعای سحر نشانه گل شجره طیبه در انسان است و باید این شجره را پر بار کنیم و نماز بدون خاضعانه درخت ایمان راخشک می کند.

تواضع ،بردباری،نمازشب و ترس از عذاب جهنم از خصوصیات اصحاب امام زمان(عج) است کسانی که خود را سرباز امام زمان (عج) می نامند بایداین خصوصیات را داشته باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۳ ب.ظ

دیدگاه