همزمان با هفدهمین یادواره شهدای کردکوی : یادی ازشهید قنبرعلی فراتی

کدخبر:۶۷۷۷۶

با شروع علنی انقلاب شکوهمند اسلامی دوشادوش مردم حزب الله در تظاهرات و راهپیمایی شرکت می کرد.

به گزارش البرز گلستان به نقل از نوید شاهد شهید «قنبر علی فراتی»، یکم دی ۱۳۴۵، در شهرستان کردکوی به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش طاهره نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم آبان ۱۳۶۱، با سمت تک تیرانداز در عین خوش هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پا، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید قنبرعلی تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس نظامی و آیت الله کاشانی کردکوی گذراند. با شروع علنی انقلاب شکوهمند اسلامی دوشادوش مردم حزب الله در تظاهرات و راهپیمایی شرکت می کرد. با تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در فعالیتهای مختلف حضور چشمگیری داشت. از جمله بسیج محله، انجمن اسلامی و کتابخانه مدرسه، ستاد نماز جمعه.

زندگی نامه شهید قنبر علی فراتی/ کم سن ترین شهید کردکوی

 

 

با شروع جنگ تحمیلی به یاری رزمندگان اسلام شتافت. لذا ابتدا دوره آموزش نظامی یک ماهه را در پادگان منجیل طی نمود. سپس به منطقه مریوان اعزام گشت. بعد از مدتی به منطقه جنوب تغیر جا داد. با شروع عملیات محرم ابتدا به صورت سطحی زخمی می شود و با ادامه حضور خود در این عملیات بر اثر اصابت آرپی چی ۷ دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت می رسد. و به این ترتیب کم سن ترین شهید کردکوی روی دستان امت حزب الله تشییع می شود و در کنار شهدای دیگر به خاک سپرده می شود.

روحش شاد و یادش گرامی.

 

خاطرات شهید:

مادر شهید قنبرعلی فراتی تعریف می کرد که:

اوایل سال ۱۳۶۱، پسر بزرگترم عباس در جبهه به سر می برد. قنبر علی ناگهان به من خبر داد که

مادر داداش عباس به در جبهه به درجه شهادت رسید. من موضوع را از طریق سپاه کردکوی و دوستان پسرم جویا شدم و حتی شوهرم که برای مسافرت به دامغان رفته بود هم خبر دادیم. بعد از این همه پیگیری متوجه شدیم که این خبر صحت ندارد.

به ناراحتی به قنبر علی گفتم چرا این شایع را درست کردی؟ اما او با کمال خونسردی گفت: مادر فقط خواستم شما را آزمایش کنم که اگر خبر شهادت من به شما رسید طاقت آن را دارید یا نه؟ و دیدم که شما آمادگی این کار را دارید.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۳ ب.ظ

دیدگاه