درخواست مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت گلستان از دانشگاههای استان در ایجاد رشته صنعت متالوژی

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری البرز گلستان اولین سیمنار علمی نقش استقرار صنایع متالوژی در توسعه استان گلستان در محل سالن آمفی تئاتردانشکده مائده امروز با حضور مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان و مدیران اجرائی استان برگزار گردیده است
مهندس قوانلواز لازمه استقرار این صنایع در کشور اظهار نمود: انتقال صنایع متالوژی و آب بر را بنوعی انتقال به کناره دریای عمان و خلیج فارس و دریاری مازندران را از لازمه استقرار این صنایع می باشد.
مهندس قوانلو صنایع متالوژی را جزء صنایع بزرگ که دارای گردش نقدی مالی بالا می باشد نام برد
وی ضعف بزرگ استان گلستان را ضعف صنایع کوچک و وابسته به کشاورزی نام برد و اعلام کرد: صنایع تبدیلی به دلیل بحران خشکسالی به آن فشار می آید.
وی از کشور قزاقستان را به عنوان تامین کننده مواد متالوژی وبسیار غنی نام برد
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان در باره علت انتخاب این استان برای این صنعت تاکید کرد: مهمترین عامل ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در گلستان از سوی رئیس جمهوربه جهت ایجاد شهرک متالوژی در این منطقه بوده است.
وی از نقاط ضعف مناطق آزاد صدمه زدن به تولیدات داخلی نام برد و اظهار داشت : ایده شهرک متالوژی در منطقه آزاد استفاده از مواد قزاقستان بوده است
مهندس قوانلو از شروع بکار شهرک پتروپالایش و شهرک متالوژی نام برد و هدف از این همایش را با توجه به اینکه ۲سال آینده کارخانه فولاد در گلستان داریم اذعان داشت : این سرمایه گذاری عظیم نیاز به نیروهای متخصص دارد و ما رشته متالوژی در استان نداریم و باید دراستان گلستان این امر در بین خانواده ها فرهنگ سازی شود.
وی از دانشگاههای استان درخواست نمود رشته متالوژی را که دارای دورشته صنعتی و استخراجی می باشد ایجاد و در این زمینه فرهنگ سازی کنند و والدین را نسبت به شناسائی این رشته آشنایی بدهند.
مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان اظهار امیدواری کرد با این افدام سیمینارهای علمی تر با پذیرش مقالات در زمینه متالوژی و توسعه متالوزی را داشته باشیم.

در این همایش همچنین کارشناسان در باره نحوه جذب و مراحل ادامه تحصیل  آن سخنانی را ایراد نمودند

IMG_9271IMG_9272

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۷ ب.ظ

دیدگاه