دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خبر داد: حضور ۱۰ اکیپ راهداری و ترابری، یکصد دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین و ۱۵۰ راهدار بطور مستقیم در مناطق برفگیر و کوهستانی استان

کدخبر، ،:۶۶۶۴۸

با توجه به لغزندگی جاده ها براثر برف و باران:

سرعت مطمئنه و احتیاط تصادفات را کاهش می دهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به شرایط جوی ناپایدار استان و بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده ها از رانندگان درخواست کرد با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط لازم در رانندگی از تصادفات و سوانح جاده ای پیشگیری کنند.

عادل مصدقی روز یکشنبه با بررسی وضعیت جاده ها از طریق دوربین های نظارت تصویری مرکز مدیریت راههای استان به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل گفت: در شرایط برفی و بارانی و بدلیل لغزندگی جاده ها احتمال افزایش تصادفات دور از انتظار نیست لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و صبر و گذشت این حوادث را کاهش می دهد.

به گفته وی، ۱۰ اکیپ راهداری و ترابری، حدود یکصد دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین و ۱۵۰ راهدار بطور مستقیم در مناطق برفگیر و کوهستانی حضور داشته و عملیات راهداری را انجام می دهند و ۵۰ نفر نیز غیرمستقیم این عملیات را پشتیبانی می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: هم اینک در محورهای سرعلی آباد جاده گرگان- شاهرود به سمت چهارباغ، گردنه خوش ییلاق، گردنه اولنگ، جنگل گلستان، دوزین، افراتخته، درازنو بطور متوسط بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر برف باریده است.

مصدقی با بیان اینکه طبق پیش بینی های هواشناسی این شرایط از بعدازظهر امروز تا شب شدت می گیرد، ادامه داد: عملیات شن و نمک پاشی نیز توسط ماشین آلات راهداری مختص زمستان بطور مستمر در سطح این جاده ها در حال انجام است.

وی افزود: آبگرفتگی های موضعی هم در مناطق پایین دست مانند جاده علی آباد به گرگان، محدوده آق قلا و حاشیه راهها وجود دارد که عوامل راهداری در حال رفع آنها هستند.

مصدقی با تاکید به پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت: در صورت سفر تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به همراه داشته و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی، تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ مرکز مدیریت راههای استان در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به کاربران جاده ای از وضعیت راههاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان پس از بررسی وضعیت جاده ها از طریق مرکز مدیریت راهها عازم محورها شد تا بصورت میدانی نیز از وضعیت ترافیکی و فیزیکی آنها در این شرایط بازدید داشته باشد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیدگاه