انعقادتفاهم نامه طرح «آموزش رایگان هنر» بین اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان

کدخبر:۶۶۵۹۸

البرز گلستان/در راستای گسترش عدالت آموزشی و با شعار «آمـوزش برای همــه» تفاهم نامه طرح «آموزش رایگان هنر» بین اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان منعقد شد.

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، پیش از ظهر چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱در راستای اجرای طرح آموزش رایگان هنر در دبیرستان های دوره متوسطه مناطق روستایی، کمتر توسعه یافتهو مرزی شهرستان های استان تفاهم نامه همکاری دو جانبه فی ما بین اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امضا شد.

 

نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان در این خصوص اظهار داشت: طرح گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری ویژه مناطق کمتر برخوردار و مرزی با شعار «آمـوزش برای همــه» و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدارس مناطق روستایی، محروم، کمتر توسعه یافتهو مرزی دوره متوسطه شهرستان های استان اجرا می شود.

 

وی افزود: این همکاری مشترک سبب بهره مندی از مشارکت و ظرفیت های طرفین تفاهم نامه برای کیفیت بخشی و بهره وری در آموزش و توانمند سازی معلمان و دانش آموزان در حوزه های فرهنگ و هنر خواهد شد.

 

رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گسترش فرهنگ و هنر از راه آموزش، یکی از ارکان اصلی تشکیل و تداوم حیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: تحقق عدالت آموزشی، شرایط و امکان برخورداری همه فرزندان ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق کم برخوردار و مرزی از این فرصت و نعمت الهی، وظیفه اصلی و اساسی برنامه ریزان و مدیران این وزارتخانه دانسته شده و برای عینیت بخشیدن به آن کوشش دائمی صورت می پذیرد.

همچنین ایشان بیان نمودند اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با همه توان و ظرفیت ها در خدمت اجرای این طرح در مدارس متوسطه خواهد بود.

 

در ادامه قلی نژاد معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: ایجاد عدالت آموزشی در زمینه ارائه آموزش های فرهنگی و هنری و گسترش آن در راستای ماموریت های قرارگاه محرومیت زدایی استان، شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و توانمندسازی دبیران فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف این طرح می باشد.

 

وی یادآور شد: با امضای این تفاهم نامه طرح گسترشِ عدالتِ آموزش های فرهنگی و هنری در مناطق کمتر برخوردار به صورت کاملا رایگان در مدارس دوره ی متوسطه استان برگزار خواهد شد و در پایان برای تمامی شرکت کنندگان این طرح، گواهی شرکت در دوره صادر می شود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۶ ق.ظ

دیدگاه