درباره برنامه هسته ای ایران /رضایت وزیر امور خارجه عربستان از تضمین های داده شده اوباما

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، می‌گوید که کشورش از تضمینهای داده شده از سوی مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای با ایران و اینکه این توافق‌نامه کشورهای خلیج فارس را با خطر مواجه نمی‌‌کند، راضی است.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از شبکه خبری “العربیه” وزیر خارجه عربستان در ادعایی گفت که رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که این توافق‌نامه از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند و در برگیرنده سازوکار دقیق بازرسی از جمله از مراکز نظامی و مراکز هسته ای ایران است؛ و در عین حال درصورت نقض این توافق‌نامه از سوی ایران، تحریم ها علیه این کشور بلافاصله احیا می‌شود.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه ادعاهای خود افزوده است که عربستان سعودی در طول دو سال گذشته با متحدین این کشور در اروپا و دیگر نقاط جهان رایزنی داشته و تضمینها درباره توافق اتمی غرب با ایران، رضایت این کشور را جلب می‌کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش بر این عقیده است که این توافق‌نامه با جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی اتمی، به امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

آقای جبیر اظهار امیدواری کرد که ایران از فرصت بدست آمده استفاده کند و در عین حال از درآمدهایی که بدست خواهد آورد برای توسعه داخلی استفاده کند و از فعالیتهای مخرب در منطقه دست بردارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

دیدگاه