دعوای سیاسی در واشنگتن برسر برجام

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری البرز گلستان نیلس لسنیفسکی”، تحلیلگر نشریه رول کال در آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی اسپن گفت: « بی تردید تصویب توافق هسته ای در کنگره آمریکا بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی و بویژه روابط اسرائیل با دموکراتهای آمریکا تاثیر دیرپایی خواهد گذاشت. اما باید منتظر ماند و دید که پس از مشخص شدن تکلیف توافق هسته ای، در کنگره آمریکا چه طرح هایی برای حمایت از رژیم صهیونیستی بویژه از منظر امنیتی مطرح خواهد شد. احتمالا شاهد ارائه تضمین های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی خواهیم بود. بنابراین در این عرصه باید منتظر تغییراتی بود.
مسئله توافق هسته ای بر رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا نیز تاثیر می گذارد. بی تردید، این مسئله تا سال آینده و زمان مشخص شدن رئیس جمهور آتی آمریکا ادامه خواهد داشت.»
وی در ادامه افزود:« درباره توافق هسته ای ایران به نکته ای اشاره می شود که به توافق محرمانه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مربوط است. گفته می شود براساس این توافق، ایران برخی از نمونه گیری های محیطی را خودش انجام خواهد داد. بدبینی های شدیدی در این خصوص وجود دارد.
این بدبینی ها ماهیت حزبی ندارد و نگرانی های جدی است. به هرحال، توافق هسته ای ایران سبب می شود دعوای جدی بین جمهوریخواهان و دموکرات ها بوجود بیاید. به احتمال زیاد در ماه سپتامبر شاهد دعوای جدی در واشنگتن خواهیم بود. این دعوا ادامه دارد تا تکلیف توافق هسته ای روشن شود. »

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۴ ق.ظ

دیدگاه