حسن زاده مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت استان گلستان : نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان فرصت مغتنم برای ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان گلستانی است

کدخبر:۶۶۱۱۰

البرز گلستان/مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت استان گلستان از انجام ۱۵ درصد صادرات به ترکمنستان از مرز اینچه‌برون در استان گلستان خبر داد.

 

درویشعلی حسن‌زاده  در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان اظهار کرد: رایزنی‌های دولت در ارتباط با کشور ترکمنستان نتیجه‌بخش بوده و سفر اخیر جمعی از تجار استان در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به این کشور و اتفاقاتی که در حوزه روابط تجاری با ترکمنستان طی روزهای اخیر افتاده نشان از تغییر نگاه طرف ترکمن دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد صادرات به ترکمنستان از مرز اینچه‌برون استان گلستان انجام می‌شود، بیان کرد: این مسئله نشانه اهمیت کسور ترکمنستان برای حوزه تجارت خارجی استان گلستان است.

 

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان – عشق آباد اشاره کرد و ابراز داشت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ترکمنستان از دو تا ششم آذر ماه سالجاری برگزار می‌شود.

 

حسن‌زاده به اهمیت حضور تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان گلستان در نمایشگاه عشق‌آباد اشاره کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران مجوز برگزاری این نمایشگاه را اخذ کرده، این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی برای ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان گلستانی است.

 

وی در پایان بر ضرورت حمایت بیشتر از تجار و بازرگانان برای حضور پررنگ‌تر در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان – عشق آباد تاکید کرد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه