آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان : آیت الله طالقانی سعی می‌کرد دین را خوب و مطابق با شرایط زمان معرفی کند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان  آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌‏‏های‏ نماز عبادی – سیاسی گرگان، با گرامیداشت ۱۹ شهریور، سالروز درگذشت آیت‌الله سید محمود طالقانی، نخستین امام جمعه تهران، گفت: وی در خانواده علم و سیادت متولد شد، روحانی بود که در بعد فرهنگی، معرفی دین، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تلاش می‌کرد.

خطیب جمعه گرگان افزود: آیت الله طالقانی سعی می‌کرد دین را خوب و مطابق با شرایط زمان معرفی کند و علاوه بر کار فرهنگی، نخستین زندانی سیاسی و مرد مبارزه بود به گونه‌ای که بیشتر عمر شریف خود را در زندان و تبعید گذراند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) چند بعدی بود، خاطرنشان کرد: آیت الله طالقانی نیز به تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه طاهرین(ع)، هر سه بعد زندگی سیاسی، عبادی و فرهنگی را داشت.

وی در ادامه، با بیان اینکه حادثه ۱۷ شهریور در روز جمعه اتفاق افتاد، اظهار داشت: اهمیت این واقعه به اندازه‌ای بود که «جمعه سیاه» نام گرفت.

وی افزود: آن زمان من در تبعید بودم و با وجود اینکه دولت شریف امامی، اعلام حکومت نظامی کرده بود، اما مردم توجهی به آن نکردند و در میدان ژاله تهران تجمع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: ماموران رژیم نیز راه‌های عبور و مرور را بسته بودند و مردم را در آن روز به گلوله بستند و جمع زیادی را شهید و مجروح کردند.

نورمفیدی با بیان اینکه آمارهای متفاوتی درخصوص تعداد شهدای جمعه سیاه سال ۱۳۵۷ اعلام شده است، اظهار کرد: در یکی از آمارها آمده بود که ۴ هزار نفر در این روز به شهادت رسیدند.

به گفته وی، دولت شریف امامی با کشتار مردم در روز ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ به اصطلاح می‌خواست آنها را سرجایشان بنشاند که تا حدودی هم موفق شد، اما پیام روحبخش امام خمینی(ره) دوباره ملت را به حرکت درآورد و در نهایت هم روز ۲۲ بهمن ماه همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز دحوالارض گفت: در دوران‌های اولیه، سراسر زمین را آب فراگرفته بود، اما به تدریج وقتی آب در شکاف‌های زمین فرو رفتند، زمین از درون آب‌ها سر برآورد و گفته می‌شود مکانی که خانه کعبه در آنجا بنا شده نخستین نقطه از زمین است پدیدار شد.

نورمفیدی افزود: طبق روایات اسلامی، دحوالارض، روز ولادت حضرت ابراهیم(ع)، حضرت عیسی(ع) و روز ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان خطبه های ۱۰۲ و ۱۰۳ نهج البلاغه گفت: حضرت علی(ع)، حقایق الهی را با اعجاز و وصل به محور جهان هستی دریافت کرده بود و با او ارتباط نزدیک داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: چشمه جوشان قلب حضرت علی(ع) وصل به وحی بود و توانست حقایق را از این طریق لمس کند./مهر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۱ ب.ظ

دیدگاه