مهندس عباسی مدیر کل تعاون وکار و رفاه اموراجتماعی گلستان :اشتغال ۱۰۰۰نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهها بصورت دانش بنیان در هفته تعاون

به گزارش گروه خبر پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت هفته تعاون ( مورخه ۱۱الی ۱۷شهریور )  مهندس  امرالله عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی استان گلستان به اتفاق سبزی معاون تعاونی ها و احمد پور مدیر اتاق تعاون استان  در نشستی با اصحاب رسانه استان شرکت کرد و بعد از تبین اهداف و برنامه های هفنه تعاون به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ دادند.

مهندس عباسی در ابتدا ضمن تبریک هفته تعاون به همه تعاون گران در صحنه و اشاره به این نکته که هم در فرهنگ غنی اسلامی به کار مشارکتی و جمعی تاکید شده بیان داشت :  هر جمعی که بصورت تعاونی کار کرده در توزیع عادلانه منابع موفق بوده است .

وی در ادامه افزود : از ظرفیت های تعاونی در بعداز انقلاب خوب استفاده شده و اعتقاد  وجود دارد اگر بخواهیم تجمع ثروت انجام نشود تعاونی ها باید شکل بگیرد .

مهندس امرالله عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی اذعان داشت : بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی  تعاونی هابصورت جدی در حال نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: در برنامه ۵ ساله بهره برداری بخش تعاون به ۲۵ درصد اقتصاد ملی باید برسد.

وی در ادامه ابراز داشت : هر چند نتوانستیم به این امر برسیم ولی در بخش های از تعاونی ها تا ۷۵درصد به این برنامه ها رسیدند مثل بخش حمل و نقل و مسافر که در استان گلستان در این امر ما پیشرو هستیم.

۷راهبرد اساسی برای تحول در بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران

مدیر کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی گلستان به ۷راهبرد اساسی برای تحول در بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: برای تحول در بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به ۷راهبرد اساس شامل ترویج فرهنگ تعاون توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع استانی تعاونی ها و تحکیم معاملات شبکه ای و تقویت همکاریهای بین دستگاهی و تامین مشوق های منابه مالی و توسعه بازار تعاونی ها و تقویت برند تعاونی ونظارت برتعاونی ها  نیازمی باشد.

وی درادامه تعدادتعاونی های ثبت شده را ۱۰۹۷۰تعاونی و رتبه کشوری این ثبت در کشور را رتبه چهارم اعلام نمود.

اشتغال ۱۰۰۰نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی بصورت اشتغال دانش بنیان و حرفه ای محور

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گلستان  در ادامه در باره اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و اشتغال دانش بنیان اذعان داشت: هدف گذاری ما در این برنامه ۱۰۰۰ نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی بصورت اشتغال دانش بنیان و حرفه ای محور می باشد.

وی تاکید کرد: در این اشتغال کارفرمایان بصورت آموزشی در سامانه ثبت نام می کنند و فارغ التحصیلان  بعنوان کار آموزان ثبت نام می کنند و ماهیانه مبلغ ۴۰۰هزار تومان حقوق و بیمه حوادث نیز به آنان تعلق می گیرد.

وی افزود: از این مبلغ  ماهانه مبلغ ۲۰۰هزار تومان آنرا دولت و ۲۰۰هزار تومان دیگر  آنرا کار فرما تقبل می کند و فنی حرفه ای نیز این آمادگی را دارد آموزشهای تکمیلی را در این زمینه انجام بدهد.

مهندس عباسی در ادامه  ازبرنامه های اصلی این هفته برگزاری گردهمایی با عناون توسعه بازار و صادرات تعاونی ها و افتتاح تعاونی پارس کیوی در بندرگز و برگزاری برنامه های ورزشی و برگزاری نمایشگاه نوانمدیهای بخش تعاون و برگزاری همایش تعاون وکار آفرینی و اشتغال و برگزاری نشستهای با مسئولان استانی و انجام جشنواره تعاونیها و کارآفرینان برتر استان در استانداری و گردهمایی هم اندیشی با تعاونگران در سطح استان گلستان نام برد.

رییس اتاق  تعاون استان هم در این جلسه با بیان این که  اتاق تعاون عالی ترین تشکل غیر دولتی بخش تعاون است ، گفت: انجام وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن  کشاورزی در ارتباط با بخش تعاون، انجام اموری که از طرف وزارت تعاون و کار و رفاه به اتاق تعاون محول می شود و  حل اختلاف و داوری بین اعضا و تعاونی  ها و اتحادیه ها از جمله وظایف این اتاق است.

یحیی احمدپور تصریح کرد: ۱۱ هزار تعاونی در استان ثبت شده است که ۶۰ درصد این تعاونی ها فعال هستند و مابقی راکدند.

وی مهم ترین چالش های بخش تعاونی ها را عدم نهادینه شدن فرهنگ کار گروهی در کشور، کمبود نقدینگی در حوزه تعاون، شفاف نبودن عملکرد مالی مدیران بخش تعاونی، نبود اعتماد بین اعضا و اختلافات بین اعضا و مدیران تعاونی عنوان کرد.

در پاین این نشست در راستای تکریم ارباب رجوع سامانه هوشمند تلفن گویا در اداره کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی گلستان راه‎اندازی شد.

 

IMG_9206IMG_9213

 

IMG_9214IMG_9207

IMG_9208

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه