امیری مدیرکل فرودگاه های استان گلستان خبرداد: افتتاح ترمینال حجاج فرودگاه گرگان درخرداد۹۵

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان  امیری مدیرکل فرودگاه های استان گلستان عصر دوشنبه در جلسه هم اندیشی و همگرایی در پیشرفت صنعت گردشگری این استان و مراسم آغاز به کار شرکت مسافرت هوایی و جهانگردی ‘گلستان گشت زمرد’ شهر گرگان بیان کرد: آژانس های مسافری هوایی که نقش مهمی در جذب مسافر دارند می توانند در چارتر کردن هواپیماها نیز بیشتر فعالیت کنند.
۱۷ آژانس مسافری هوایی در گلستان فعال است
امیری با بیان این که :اکنون ۱۷ آژانس مسافری هوایی در گلستان فعال است  اشاره نمود که:آژانس های هوائی می توانند به چارتر کردن پروازهای داخلی و بین المللی به ویژه به ترکیه و عراق (نجف) اقدام نمایند.
وی با قدردانی از تلاش های آژانس های مسافری هوایی این استان در جذب مسافر تصریح کرد: تمامی اقدامات جذب مسافر برای فرودگاه بین المللی گرگان توسط این آژانس ها انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه های استان گلستان همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت های عمرانی در حال انجام فرودگاه گرگان گفت: طی سه سال گذشته و از محل اعتبارات سازمان هواپیمایی کشور و اعتبارات استانی، اقدامات خوبی در تکمیل زیرساخت ها و توسعه فرودگاه گرگان انجام شده است.

چارتر کردن پرواز ها با ریسک بالا

وی تاکید کرد : پیشنهاد بنده  به آزانس های هوائی این می باشد که با یک کار تیمی در رقابت سالم در حذب مسافر در داخل و خارج را در دستور کار خود داشته باشند و چارتر کنند.

وی اذعان نمود: بحث چارتر کردن پرواز ها ریسک بالایی می خواهد.

امیری  مدیرکل فرودگاه های استان گلستان خاطر نشان کرد : ما باید کاری کنیم که هم فرودگاه و هم صنعت هوانوردی در خور شان مردم باشد.

وی ضمن بیان اختصاص مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل ابراز داشت: با این اعتبارات عملیات نصب و راه اندازی سیستم کمک ناوبری، تکمیل ساختمان پاویون، احداث ترمینال پروازهای بین المللی که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، زیرسازی و آسفالت ۱۸ هزار مترمربع محوطه پارکینگ خودروهای مشایعت کنندگان حجاج، افزایش طول باند پرواز و برخی اقدامات دیگر در حال انجام است.

فرودگاه بین المللی گرگان دوازدهمین فرودگاه کشور از لحاظ تعداد نشست و برخاست
مدیرکل فرودگاه های استان گلستان اشاره کرد:فرودگاه بین المللی گرگان دوازدهمین فرودگاه کشور از لحاظ تعداد نشست و برخاست هواپیماها می باشد به گونه ای که به طور میانگین هفته ای ۵۱ پرواز از این فرودگاه صورت می گیرد.
امیری همچنین از فرودگاه بین المللی گرگان به عنوان فرودگاهی بزرگ در منطقه شمال کشور نام برد که قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ ایرباس ۳۰۰ را دارد که نمونه اخیر این نوع هواپیماها، اعزام یک هزار و ۸۰۰ زائر حج تمتع استان گلستان به سرزمین وحی توسط هواپیمایی کشور عربستان بود.

وی تصریح کرد: موتور توسعه استان  حمل و نقل هوائی است.

افتتاح ترمینال حجاج در خرداد ۹۵

وی در خاتمه با توچه به نیاز استان گلستان به ترمینال حجاج اعلام کرد: سعی بر این می باشد که در خرداد۹۵ترمینال حجاج گلستان افتتاح گردد.

 

IMG_9158IMG_9180

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه