- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر مهاجر رئیس سازمان کشاورزی گلستان:در زمینه حفظ عرصه های منابع طبیعی باید از مشارکت گسترده مردم استقبال کرد.

به گزارش گروه کشاورزی پایگاه خبری البرز گلستان توسعه باغات در اراضی شیبدار و رفع تداخلات اراضی و امورات زمین صبح امروز با حضور دکتر افشار معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی  و دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان و مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر مختار مهاجر  اظهار کرد: ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که با کشت مجدد به ۸۷۰ هزار هکتار می رسد ضمن آنکه ۴۵۰هزار هکتار  اراضی جنگلی و یک میلیون هکتار مرتع در استان گلستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با ۷۴نوع ارقام زراعی  در استان گلستان و تناوب زراعی و استان  به گونه‎ای است که در دو تا سه نوبت کشت محصولات کشاورزی انجام می‎شود  و فرصتی برای تنفس نداریم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بیش از ۶۸ درصد مردم  به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر کار کشاورزی هستند و ۲۱۸ هزار نفر بهره‎برداربخش کشاورزی در رشته های شیلات و جنگل و مرتع و عشایری در گلستان وجود دارد.
 وی تاکید کرد:  در استان گلستان ۳۸۰۰هزار تن محصولات زراعی و  ۴۵۰ هزار تن محصولات دامی تولید می شود.

دکتر مهاجر تصریح نمود : اقتصاد استان بر روی محور کشاورزی می‎چرخد و گردشگری و صنعت بخش کمتری را در اقتصاد استان بر عهده دارند.

 وی اعلام نمود: قوانین و آیین‎نامه‎های در بحث تداخلات اراضی کشاورزی و اراضی شیب‎دار در سال گذشته مطرح شد و نشست‎های متعددی در این راستا برای اصلاح و رسیدگی به پرونده‎ها در این راستا صورت گرفته است.
دکتر مختار مهاجر ضمن استقبال از حضور مردم در این مباحث اظهارکرد:در زمینه حفظ عرصه های منابع طبیعی باید از مشارکت گسترده مردم استقبال کرد.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآورشد: در بحث تداخلات اراضی کشاورزی و ملی ستادهای شهرستانی در گلستان تشکیل شد و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت
وی در خاتمه از انتخاب امور اراضی استان گلستان باکسب عنوان اوّل در حفظ اراضی کشاورزی نام برد.
dr.afshar.3 [1]
0 [2]
0 [2]