دکتر مهاجر رئیس سازمان کشاورزی گلستان:در زمینه حفظ عرصه های منابع طبیعی باید از مشارکت گسترده مردم استقبال کرد.

به گزارش گروه کشاورزی پایگاه خبری البرز گلستان توسعه باغات در اراضی شیبدار و رفع تداخلات اراضی و امورات زمین صبح امروز با حضور دکتر افشار معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی  و دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان و مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر مختار مهاجر  اظهار کرد: ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که با کشت مجدد به ۸۷۰ هزار هکتار می رسد ضمن آنکه ۴۵۰هزار هکتار  اراضی جنگلی و یک میلیون هکتار مرتع در استان گلستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با ۷۴نوع ارقام زراعی  در استان گلستان و تناوب زراعی و استان  به گونه‎ای است که در دو تا سه نوبت کشت محصولات کشاورزی انجام می‎شود  و فرصتی برای تنفس نداریم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بیش از ۶۸ درصد مردم  به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر کار کشاورزی هستند و ۲۱۸ هزار نفر بهره‎برداربخش کشاورزی در رشته های شیلات و جنگل و مرتع و عشایری در گلستان وجود دارد.
 وی تاکید کرد:  در استان گلستان ۳۸۰۰هزار تن محصولات زراعی و  ۴۵۰ هزار تن محصولات دامی تولید می شود.

دکتر مهاجر تصریح نمود : اقتصاد استان بر روی محور کشاورزی می‎چرخد و گردشگری و صنعت بخش کمتری را در اقتصاد استان بر عهده دارند.

 وی اعلام نمود: قوانین و آیین‎نامه‎های در بحث تداخلات اراضی کشاورزی و اراضی شیب‎دار در سال گذشته مطرح شد و نشست‎های متعددی در این راستا برای اصلاح و رسیدگی به پرونده‎ها در این راستا صورت گرفته است.
دکتر مختار مهاجر ضمن استقبال از حضور مردم در این مباحث اظهارکرد:در زمینه حفظ عرصه های منابع طبیعی باید از مشارکت گسترده مردم استقبال کرد.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآورشد: در بحث تداخلات اراضی کشاورزی و ملی ستادهای شهرستانی در گلستان تشکیل شد و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت
وی در خاتمه از انتخاب امور اراضی استان گلستان باکسب عنوان اوّل در حفظ اراضی کشاورزی نام برد.
dr.afshar.3

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۷ ق.ظ

دیدگاه