حسام مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان از محکوم شدن مکانیک خودرویی که در کردکوی دچار حریق شد خبرداد

کد خبر:۶۴۳۴۸

البرز گلستان/ تقی حسام مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان از محکوم شدن مکانیک خودرویی که در کردکوی دچار حریق شد، به جبران خسارت وارده در حق شاکی و جزای نقدی در حق دولت خبر داد.

تقی حسام در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای رسیدگی به یک فقره پرونده که با شکایت شاکی خصوصی علیه “مکانیک خودرو” مبنی بر اینکه این فرد در تعمیر اساسی یک دستگاه خودرو مرتکب تخلف شده و این اقدام باعث آتش سوزی خودرو و خسارت به آن گردیده است، موضوع بدوا در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی مورد بررسی قرار گرفت.

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان با تأکید بر اینکه موضوع فوق جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد تا در دستور کار رسیدگی شعبه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: پرونده جهت رسیدگی به هیئت بدوی ارجاع و مرجع موصوف پس از رسیدگی های قانونی لازم، تخلف را محرز ندانسته و قرار موقوفی از تعقیب مکانیک را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از تجدید نظر خواهی شاکی، پرونده مجدد در شعبه هیئت تجدید نظر صنفی این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت، تصریح کرد: پس از اخذ نظریه کارشناس رسمی دادگستری و سایر شواهد و قراین، تخلف تقلب در نصب لوازم یدکی بی کیفیت را محرز تشخیص داده و با استناد به ماده ۵۹ قانون نظام صنفی به پرداخت مبلغ ۱۵۰میلیون ریال بابت جبران خسارت وارده در حق شاکی خصوصی و به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت صادر نمود.

 

حسام در پایان با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی، یک سازمان دولتی و یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی بوده که وزارت دادگستری، وظیفه نظارت بر آن را بر عهده دارد، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی، بهداشتی، صنفی، قاچاق کالا و ارز و سایر موارد موضوع را از طریق تلفن ۱۳۵ و یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند. در ضمن تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت یا جهاد کشاورزی آماده دریافت گزارشات و یا شکایت های شهروندان در حوزه های مرتبط می باشد.

 

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۷ ق.ظ

دیدگاه