- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در مراسم تجلیل از بهورزان؛ بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند

کدخبر:۶۴۳۴۴

البرزگلستان/مرکز بهداشت شهرستان گرگان؛ بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند / رسالت اصلی مرکز بهداشت یعنی پیشگیری بهتر از درمان است

دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان صبح امروز چهارشنبه ١۶ شهریورماه در مراسم تجلیل از بهورزان، گفت: بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند و رکن اساسی شبکه بهداشت و درمان کشور بوده و کنترل مخاطرات سلامت در جامعه روستایی مرهون تلاش بهورزان این مرز و بوم است.

 

وی افزود : ١٧٠ نفر از بهورزان ما در خط مقدم حوزه سلامت در خانه های بهداشت مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می باشند.

 

دکتر زارع تصریح کرد : رسالت اصلی مرکز بهداشت یعنی پیشگیری بهتر از درمان است و بهورزان عزیز در زمینه های مختلف مانند، بهداشت روان، بهداشت بارداری، سلامت سالمندان، کودکان، نوجوانان و جوانان و مراقبت های قبل از بارداری، واکسیناسیون و همچنین در بهداشت محیط فعالیت می کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با اشاره به یکی از رسالت های اصلی ما در حوزه واکسیناسیون کرونا بود ، اظهار داشت : الحمدلله در این حوزه فعالیت چشمگیری داشتیم و در حال حاضر حدود ٩۶% دوز اول، ٩٢%دوز دوم، ٨٠ درصد دوز سوم و ٧%دوز چهارم واکسن تزریق شد که این اعداد گفته شده با تلاش و زحمات بهورزان ما صورت گرفته است.

 

دکتر زارع با بیان اینکه در سال جاری حدود ٣٠ بهورز در حال تحصیل داشتیم، اذعان کرد : در زمینه آموزش بهورزی حدود ٣٠ بهورز که ١٣ نفر در مقطع کارشناسی، پرستاری، مامایی و بهداشت محیط بودند و این عزیزان چون مدرک کارشناسی داشتند آموزش آنها به مدت ۶ماه برگزار شد و نیز در حال حاضر مدت آموزش به اتمام رسیده و بعضی از این افراد در خانه های بهداشت مشغول به کار شدند و بقیه افراد هم تا آخر شهریور یا ابتدای مهر به چرخه ی خدمت نائل خواهند آمد.

 

وی در ادامه گفت : ١٧ بهورز دیگر که با مدرک دیپلم جذب شدند در حال حاضر مدت دو سال دوره آموزش را طی می کنند که حدود یکسال و نیم دیگر آموزش این افراد هم به اتمام خواهد رسید و بعد از طی کردن مراحل آموزش بهورزی در خدمت مردم عزیز خواهند بود.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در پایان با اعلام یک خبر خوب، گفت: ان شاءالله در اسفندماه جاری آزمون جذب بهورز جدید خواهیم داشت که حدود ٣٠ بهورز برای شهرستان گرگان جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام

0 [1]
0 [1]