دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در مراسم تجلیل از بهورزان؛ بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند

کدخبر:۶۴۳۴۴

البرزگلستان/مرکز بهداشت شهرستان گرگان؛ بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند / رسالت اصلی مرکز بهداشت یعنی پیشگیری بهتر از درمان است

دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان صبح امروز چهارشنبه ١۶ شهریورماه در مراسم تجلیل از بهورزان، گفت: بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند و رکن اساسی شبکه بهداشت و درمان کشور بوده و کنترل مخاطرات سلامت در جامعه روستایی مرهون تلاش بهورزان این مرز و بوم است.

 

وی افزود : ١٧٠ نفر از بهورزان ما در خط مقدم حوزه سلامت در خانه های بهداشت مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می باشند.

 

دکتر زارع تصریح کرد : رسالت اصلی مرکز بهداشت یعنی پیشگیری بهتر از درمان است و بهورزان عزیز در زمینه های مختلف مانند، بهداشت روان، بهداشت بارداری، سلامت سالمندان، کودکان، نوجوانان و جوانان و مراقبت های قبل از بارداری، واکسیناسیون و همچنین در بهداشت محیط فعالیت می کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با اشاره به یکی از رسالت های اصلی ما در حوزه واکسیناسیون کرونا بود ، اظهار داشت : الحمدلله در این حوزه فعالیت چشمگیری داشتیم و در حال حاضر حدود ٩۶% دوز اول، ٩٢%دوز دوم، ٨٠ درصد دوز سوم و ٧%دوز چهارم واکسن تزریق شد که این اعداد گفته شده با تلاش و زحمات بهورزان ما صورت گرفته است.

 

دکتر زارع با بیان اینکه در سال جاری حدود ٣٠ بهورز در حال تحصیل داشتیم، اذعان کرد : در زمینه آموزش بهورزی حدود ٣٠ بهورز که ١٣ نفر در مقطع کارشناسی، پرستاری، مامایی و بهداشت محیط بودند و این عزیزان چون مدرک کارشناسی داشتند آموزش آنها به مدت ۶ماه برگزار شد و نیز در حال حاضر مدت آموزش به اتمام رسیده و بعضی از این افراد در خانه های بهداشت مشغول به کار شدند و بقیه افراد هم تا آخر شهریور یا ابتدای مهر به چرخه ی خدمت نائل خواهند آمد.

 

وی در ادامه گفت : ١٧ بهورز دیگر که با مدرک دیپلم جذب شدند در حال حاضر مدت دو سال دوره آموزش را طی می کنند که حدود یکسال و نیم دیگر آموزش این افراد هم به اتمام خواهد رسید و بعد از طی کردن مراحل آموزش بهورزی در خدمت مردم عزیز خواهند بود.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در پایان با اعلام یک خبر خوب، گفت: ان شاءالله در اسفندماه جاری آزمون جذب بهورز جدید خواهیم داشت که حدود ٣٠ بهورز برای شهرستان گرگان جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

دیدگاه