دکترریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:امیدواریم طرح تحول سلامت به عنوان تکیه گاه مردم به نظام استمرار پیدا کند

به گزارش گروه بهداشت و درمان پایگاه خبری البرز گلستان اولین بیمارستان سوانح سوختگی و شیمی درمانی استان گلستان امروز با حضور آیت الله نورمفیدی و دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و لیوانی رئیس مجمع خیرین سلامت و نمایندگان مجلس و مدیران دستگاههای اجرائی استان در بیمارستان ۵آذر گرگان افتتاح شد.

دکتر تقی ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره چزئیات این مراکز درمانی اظهار داشت: این بیمارستان دارای ۲۰ تخت سوختگی و ۱۸ تخت شیمی درمانی می باشد که در مدت ۴ ماه این طرح با تلاش معاونت توسعه دانشگاه به اتمام رسید.

دکتر ریاحی درادامه افزود: تحقق پروژه ها بر اساس برنامه زمانی از جمله تعهدات دانشگاه در سال ۹۴ بوده و به عینیت بخشیدن آن جزء افتخارات دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

وی تاکید کرد: طی هفته گذشته نیز کتابخانه مرکزی دانشگاه و دانشکده فناوری برای اعضای هیات علمی نیز محقق شد.

دکتر ریاحی در باره تجهیزات این بخش از بیمارتلن اعلام کرد:: این مرکز مجهز به اورژانس مجزای سوختگی با امکانات بازتوانی و اتاق عمل سرپایی و دو اتاق عمل مجزا است و خدمات را به ۲۲ بیمار ارائه می کند.

وی درباره هزینه های ساخت این بیمارستان و تجهیزات آن اظهار کرد:: این بیمارستان در ساختمانی با ۵ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا و با هزینه ۱۱ و نیم میلیارد تومان در هزینه عمرانی و تاسیسات این پروژه می باشد  و تاکنون چهار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای آن خریده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در باره بهسازی و بازسازی بیمارستان ۵آذر گفت:: در سال ۹۲ و ۹۳ تمام فضاهای قبلی بیمارستان بهسازی و بازسازی شد و ساخت ایزوله تنفسی و ایجاد امکانات برای بیماران سرطانی و شیمی درمانی سرپایی از دیگر خدمات دانشگاه در بیمارستان ۵ آذر بوده است.

دکترریاحی با بیان اینکه آن چه مردم نیاز دارند امنیت در حوزه درمان و بهداشت است، گفت: متخصصین و همکاران  ما نیاز دارند همه قابلیت های علمی و فضاهای لازم را برای ارائه خدمات داشته باشند.

وی تاکید کرد: افزایش ۱۰۰ تخت مراقبت ویژه در سراسر استان در سه ماه آینده به چرخه کار اضافه می شود و امیدوار هستیم ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی گرگان و ۸۰۰ تختخوابی گنبد نیز مردم را در فضای کوتاه به این خواسته برساند

دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت به عنوان تکیه گاه مردم به نظام استمرار پیدا کند

وی در خاتمه بیان کرد: ورود خیرین سلامت ما را امیدوار کرده و امیدواریم بتوانیم محرومیت را از شاخه بهداشت و درمان برداریم

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

دیدگاه