دکترخواجه مظفری مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: فعالیت ۱۲ شرکت دانش بنیان تعاونی در سطح استان/ و اجرای بیش از ۸۰ برنامه در هفته اعاون

کد خبر:۶۴۰۹۳

البرز گلستان / دکتر حسینعلی  خواجه مظفری مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی  امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون  شرکت و برنامه های این هفته را بیش از ۸۰برنامه  اعلام کرد؛ حسین خواجه مظفری اظهار کرد: هفته تعاون فرصتی است که بتوانیم قسمتی از خدماتی که همکاران ما ارائه کردند برای مردم بازگو کنیم و بتوانیم از سمت دیگر فرهنگ تعاون را در جامعه تبلیغ کنیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: ازنزدیک به ۸۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است ۱۵ طرح استانی و یک طرح شاخص ملی در نظر گرفته شده و به صورت متمرکز در کشور با حضور وزیر و یا رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

 

خواجه مظفری گفت: در هفته تعاون رونمایی از نماد «تعاون شهر » در آق قلا انجام می شود و در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش بنیان تعاونی در سطح استان فعال و یک شرکت دانش بنیان نیز در هفته تعاون به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: تقدیر از تعاونی های برتر ملی در تهران برگزار می شود که از بین ۱۱ استان کشور گلستان جزو استان های برتر انتخاب شده است.

دی در باره برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان اشاره کرد : برگزاری نشست مشترک با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان گلستان از دیگر برنامه های ما در طول این هفته به شمار می رود.

خواحه مظفری تاکید کرد: تقدیر از ۱۲ تعاون برتر استانی و یک تعاون برتر ملی را در این هفته در دستور کار قرار دادیم، در ابتدای انقلاب ۷۵ درصد جمعیت روستانشین بودند ولی امروز جمعیت روستائیان کشور به ۲۵ درصد رسیده و این به مفهوم آن است که بیشتر مردم ما مصرف کننده شده است.

وی افزود: بنا داریم در هر روستا یک تعاونی راه اندازی کنیم، در کل استان سه هزار تعاونی فعال داریم و بیشترین تعاونی فعال ما در بخش کشاورزی و خدمات هستند و تقریبا ۳۳ درصد تعاونی ها در بخش کشاورزی و ۲۳ درصد در بخش خدمات فعالیت دارند.

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: ۱۳ درصد تعاونی های ما را تعاون روستایی تشکیل می دهد و در استان ۱۴۴ تعاون روستایی فعال است.

خواجه مظفری تاکید کرد: ۲۴ تعاونی فراگیر ملی در این ایام در استان راه اندازی شده و این تعاونی برای سه دهک پایین جامعه و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است و ۶۴ میلیون تومان به این تعاونی ها کمک بلاعوض انجام شده است.

وی به حضور هیئت تجاری و رسمی تاتارستان در گلستان اشاره کرد و افزود: دفتر تعاون استان گلستان در کازان روسیه راه اندازی شده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ

دیدگاه