- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر فاطمه محمدی مدیر کل انتقال خون استان گلستان :تا کنون صد در صد نیاز به خون بیمارستان های استان تامین شده است

کد خبر:۶۳۹۰۲

البرز گلستان/مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: برای نخستین بار و پس از سال ها نیازمندی به مازندران برای غربالگری خون ، دستگاه کوباس ۶ هزار با اعتبار خرید ۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت در انتقال خون استان راه اندازی می شود.

دکتر فاطمه محمدی در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: با راه اندازی این دستگاه در استان دیگر نیازمند ارسال خون اهدا کنندگان به مازندران و تحمیل هزینه به انتقال خون نیستیم و به راحتی غربالگری در مرکز استان انجام می شود.

 

وی بیان کرد: این دستگاه امکان انجام غربالگری ۱۸۰ واحد خونی در ساعت را دارد.

 

وی افزود: در حاضر با اقدامات انجام شده توسط انتقال خون ایران و حمایت های استاندار در بخش های مختلف ذخیره خونی استان از ۵ روز به ۱۰ روز رسیده است که توان خون رسانی به مراکز درمانی و بیماران را افزایش داده است.

محمدی گفت: یکی دیگر از اقدامات جدید این مرکز در امر خون رسانی بهتر و سالم تر به بیماران است که که در گذشته فقط برای بیمارن تالاسمی استفاده می شد و در این فرایند استفاده از کیسه های فیلتر دار خون و پلاسما برای بیماران خاص و جراحی های قلب برای نخستین بار اجرائی شده است که مانع از آلودگی خونی برای بیماران می شود.

وی اظهار کرد: استفاده از پلاکت آفرزیس با دستگاه جدید در دولت سیزدهم اما با استفاده از آن از هر اهدا کننده به جای یک واحد پلاکت ۵ واحد پلاکت دریافت می شود و نیاز استان را به راحتی در این بخش تامین می کند.

محمدی بیان کرد: تا کنون توانسته ایم صد در صد نیاز بیمارستان های استان را تامین کنیم.

 

وی افزود: از محدود استان هایی هستیم که پلاسمای ضد هاری تولید میکنیم که این توفیق بسیار مهمی در جهت توسعه استان است.

انتهای خبر

 

0 [1]
0 [1]