استاندار گلستان در مراسم روز خبرنگار: خبرنگارنما و رسانه نما باید از جمع کثیری که صادقانه فعالیت می کنند خارج شوند

کد خبر:۶۳۷۸۸

البرز گلستان/استاندار گلستان بر ضرورت خروج خبرنگارنماها و رسانه‌نماها از حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: ساماندهی هر چه زودتر خبرنگاران از اوجب واجبات است.

علی‌محمد زنگانه عصر امروز(جمعه ۲۸ مرداد) آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: دو شاخص صداقت در اطلاع رسانی و رعایت اعتدال با هدف روشنگری اعتلای عمومی و آگاهی‌بخشی به جامعه باید در دستور کار اصحاب رسانه باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از بزرگنمایی حوادث کوچک و از بزرگ شمردن حوادث کوچک پرهیز کنند، افزود: رسانه‌ها باید اخبار را بدون تعصب و داوری در معرض دید خوانندگان قرار دهند تا مردم خود تصمیم گیر و قاضی باشند.

استاندار گلستان خواستار ابلاغ منشور اخلاقی کار در حوزه رسانه و خبرنگاری در استان گلستان شد و بیان کرد: نیاز است مراجع مختلف و مرتبط با رسانه از این منظر به این مسئله بپردازند.

زنگانه با بیان اینکه تمامی مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند، تصریح کرد: مقرر شد معاونان ما ماهانه و بنده هر فصل با خبرنگاران نشست مطبوعاتی داشته باشم، اخیرا نیز قرارگاه شهید همدانی راه‌اندازی شده و در قالب آن مسئولان استانی در قالب نشست های خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می دهند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خبرنگاران، خبرنگارنما و رسانه نما هستند، تاکید کرد: این افراد باید از جمع کثیری که صادقانه فعالیت می کنند خارج شوند چراکه فضای رسانه ای را به سمت تهمت، افترا و فعالیت های غیرحرفه ای آلوده می کنند.

 

استاندار گلستان، ساماندهی هر چه زودتر خبرنگاران را از اوجب واجبات دانست و خاطرنشان کرد: برخی از فعالان این حوزه، رسانه‌ای نیستند و در قالب فضای مجازی و کانال های گمنام فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

دیدگاه