کرایلو مدیر کل فنی وحرفه ای استان گلستان در بازدید از دفتر گروه خبر البرز گلستان خبر داد: رسانه ها نقش مهمی در سوق دادن جامعه به سمت آموزش های مهارتی دارند/ بزودی نشست با روسای کانونهای بازنشستگی استان جهت بهره مندی ازتجارب پیشکسوتان

کد خبر:۶۳۷۰۰

البرز گلستان/بازدید و دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از دفتر گروه خبری البرز گلستان

حمزه کرایلو مدیر کل فنی وحرفه ای استان گلستان با حضور در دفتر این رسانه و تبریک روز خبرنگار با خبرنگاران این رسانه به گفتگو نشست.

وی ضمن تقدیر از رسانه البرز گلستان به جهت پوشش کامل برنامه های هفته مهارت ملی این رسانه را یک رسانه پویا در جهت سوق دادن جوانان وجامعه به سمت اشتغال مهارتی نام برد.

وی اعلام کرد،: ۵۷ درصد از ورودی های آموزش از قشرهای فارغ‌التحصیل دانشجویی جهت مهارت آموزی می باشند.

وی افزود: این نشان دهنده آن است آموزش تئوری نمی تواند اشتعال ۱۰۰درصدی ایجاد کند و اگر می شد همراه با آموزش تئوری دانشگاه آموزش مهارتی نیز در آنجا انجام می شد دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می توانستند سریعتر به لشتغال برسند‌

وی سازمان فنی حرفه ای را یک سازمان پیشرو در جهت تولید اشتغال وتزریق امیددر جامعه دانست

حمزه کرایلو در ادامه گفت : استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و بازنشستگان در جهت فرهنگ سازی آموزش های مهارتی در جامعه بسیار بالا می باشد و این قشر با توجه به  تجارب موفقی که داشتند می توانند کمک بزرگی به این سازمان داشته باشند.

❎وی افزود: ما ۱۸ مرکز و ۱۱۸ کارگاه داریم و ۵۴۰ رشته را در استان در حال مدیریت هستیم.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان خاطرنشانکرد: ما در هفته ملی مهارت ۸۰ برنامه با ۳۵۰ اجرا داشتیم.

کرایلو گفت:اگر می خواهیم به  اشتغال پایدار برسیم مسیرش از طریق مهارت آموزی  است.

وی افزود: الان در برنامه هفتم به ازای هر ۷ بازنشسته یک کارمند گرفته می شود و این نشان می دهد مسیر اشتغال پشت نیز نشینی تمام شده است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت:آموزش های مهارتی دیگر خیاطی و این دست کار نیست ما به سمت احداث مرکز مهارتی نوین در استان هستیم و سامانه های سام برای اشتغال و خرید خدمت ونخلستان برای فارغ‌التحصیلان بیکاروطرح کهاد که با دانشگاه جامع گلستان و دانشگاه آزاد استان قرار داد بسته شد و ۵۳۰۰نفرتاکنون در طرح کهاد و نخلستان در حال اجرا و فراگیری می باشد.

وی گفت:من از بازنشستگان می خواهم در معرفی افراد جهت مهارت آموزی کمک کنند و آن شالله جهت توجیه برنامه های مهارتی نشستی با روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری بزودی خواهیم داشت.

در خاتمه به رسم یاد لوح تقدیری از سوی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان به مدیر گروه خبری البرز گلستان اهدا شد.

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه