مقاله رسیده به مناسبت روز خبرنگار:،اهمیت نقش رسانه ها در ارتقاء امنیت اجتماعی ازسرهنگ رضا رضی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان

کدخبر:۶۳۶۶۲

البرز گلستان /

اهمیت نقش رسانه ها در ارتقاء امنیت اجتماعی

در قرن حاضر که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نامگذاری شده رسانه ها به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی در تامین و حفظ امنیت به خصوص امنیت اجتماعی اهمیت بسزایی دارند. بنابراین از این منظر باید نقش و جایگاه و کارکرد رسانه ها در حفظ و برقراری امنیت جامعه مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

امروزه امنیت اجتماعی موضوع بسیار مهمی بوده و از نیازهای اولیه هر جامعه ای می باشد. امنیت در معنای کلی مقوله ای حساس و پر اهمیت در جوامع امروزی است، اهداف انسان فقط در سایه امنیت قابل تحقق می باشد، به عبارتی امنیت پایه اساسی پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه محسوب می شود .

بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی بدلیل عدم آگاهی خانواده ها رخ می دهد لذا رسانه ها می توانند با افزایش سطح آگاهی و دانش شهروندان و ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف، زمینه را برای پیگشری از آسیب ها فراهم کرده و جامعه را به محیطی امن تر تبدیل کنند.

همچنین رسانه ها می توانند با پوشش خبری صحیح و به موقع یک واقعه و یا با روشنگری در خصوص اخبار کذب معاندان، از بروز شایعات مخرب و شکل گیری یک بحران جلوگیری کنند.

یکی از مطالبات پلیس از رسانه ها، انعکاس عملکرد و دستاوردهای مجموعه انتظامی است چرا که این موضوع نقش بسزایی در افزایش مقبولیت فراجا در جامعه داشته و اعتماد مردم به پلیس و جلب مشارکت های عمومی در تامین نظم و امنیت پایدار را بدنبال دارد.

خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال بین پلیس، مردم و سایر دستگاه ها هستند که با آگاهی بخشی خود می توانند زمینه ساز رشد، توسعه و از همه مهمتر موجب ارتقاء احساس امنیت شوند.

اصحاب رسانه، قشری زحمت کش، متعهد و با اخلاق هستند که رسالت بسیار خطیری بر دوش داشته و بدون هیچ چشم داشتی برای ارتقاء امنیت روانی و افزایش آگاهی شهروندان تلاش می کنند.

امروز پلیس اسلامی افتخار می کند که برای دفاع از امنیت مردم شبانه روز تلاش می کند و بهترین لحظات برای ما زمانی است که بتوانیم گره ای از مشکلات شهروندان باز کرده و آنان را خوشحال کنیم.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۲۲ ب.ظ

دیدگاه