دکتر زارع رییس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در نماز جمعه گرگان : در ۲۲ مرکز جامع سلامت واکسیناسیون با تمام قوا در حال انجام است

کدخبر:۶۳۲۴۵

البرز گلستان/ با توجه به اهمیت و ضرورت مقابله با بیماری منحوس کرونا و اوج گیری دوباره این بیماری در جامعه ،دکتر محمدرضا زارع مدیر شبکه بهداشت شهرستان گرگان با حضور در مصلی نماز جمعه شهرستان برای آگاهی بیشتر مردم در زمینه تزیق واکسن تکمیلی و رعایت پروتکلهای  بهداشتی سخنانی را ایراد کرد.

رئیس مرکزبهداشت شهرستان گرگان اظهار کرد:مردم با کامل کردن دوره واکسیناسیون میتوانند بیش از ۹۰ درصد برای سلامتی خود وخانوادشان مقابل این بیماری ایمنی ایجاد کنند.
وی افزود:اگر اکنون در بعضی کشور ها شاهد این هستیم که آنها با خیال راحت در سالن های ورزشی و کار های دیگر تجمع تشکیل میدهند، یکی از دلایل آن کامل کردن دوره های واکسیناسیون است.
دکتر زارع گفت:همانطور که احتمالا میدانید ما تقریبا توانسته بودیم کرونا را پشت سر گذاشته و یک حاشیه امنیت اینجاد شود که اکثر افراد بدون ماسک و رعایت نکات بهداشتی در مجامع عمومی حضور پیدا می کردند.در تاریخ ۱۶ تیر ما فقط ۹ نفر بستری برای کرونا داشتیم که ۷ نفر آن در بخش عادی بستری شده بودند ولی اکنون که فقط چیزی حدود ۳ هفته از آن روز گذشته است  وی در مورد میزان بستری ها تاکید کرد:میزان بستری های ما به چیزی حدود ۱۱۳ نفر رسیده که ۹۸ مورد آن در بخش عادی و ۱۵ نفر آن در آی سی یو بستری هستند.بستری افراد در آی سی یو معمولا به معنی آن هست که یا دچار نارسایی قلبی یا نارسایی تنفسی شده اند که این باعث شده متاسفانه میزان مرگ و میر ما نیز بالا برود.
وی افزود،:اکنون در این برهه زمانی بحث مهم این می باشد که خطر بسیار جدی است و باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و تاکید میکنیم  که مردم دوره های واکسیناسیون را کامل کنند.

دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در خصوص شروع ایام محرم گفت:امشب شب اول عاشورا است و یکی از افتخارات ما حضور در مجلس سرور و سالار شهیدان است و اگر در جامعه شرف وغیرتی است منبعث از این فرهنگ عاشورایی ماست و ما برای اینکه بتوانیم با معرفت بیشتر و خیال راحت تر در این مجامع حضور پیدا کنیم باید هرچه تمام تر، تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی راداشته باشیم  و دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیریم  و حتما دوره های واکسیناسیون را کامل بکنیم.

وی افزود: اکنون مردم میتوانند برای دوز سوم و چهارم فارغ از هر نوع واکسنی که زدند و در صورتی که حداقل ۶ ماه از اخرین تزریق واکسن گذشته باشد به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن دلخواه خود را بزنند. ما قبلا برای تزریق واکسن از مراکز تجمعی استفاده میکردیم که اخرین آنها سالن قابوس در جرجان و سالن خورشید در امام رضا( ع) بود اما با توجه به این که بار مراجعه برای واکسن بسیار پایین امده بود، در حدی که مثلا در سالن خورشید که ظرفیت زدن ۵ هزار دوز واکسن در روز را داشتیم،تعداد تزریق در آن به تعداد کمتر از ۱۰۰ عدد دوز در روز رسیده بود.ما در سالن خورشید بیش از ۱۰ لاین راه فعال کرده بودیم و چندین کارمند به کار گرفته شده بودند و نگهداری آن هم واقعا برای شهرداری مشکل بود و به این دلایل در ستاد کرونا با تاکید ریاست دانشگاه جناب دکتر گلفیروزی مصوب شد که دیگر از سالن های تجمعی استفاده نشود و به جای آن ها هم اکنون در گرگان از ۲۲ مرکز جامع سلامت که قبلا آنها  تحت عنوان مراکزبهداشتی درمانی بوده استفاده میکنیم و هم اکنون در آنها واکسیناسیون با تمام قوا در حال انجام است.

دکتر زارع در ادامه گفت:ما در مرکز گلها که واقع در انتهای گلبرگ یک و مرکز شماره ۶ ما واقع در ابتدا جاده قلعه حسن، تا ساعت ۶ بعد ازظهر در روز های غیر تعطیل با حضور همکاران آماده خدمت رسانی در امر واکسیناسیون میباشیم.

در پایان وی با تشکر از مردم خواست که با رعایت  هر چه تمام تر اصول بهداشتی به سلامت خود و جامعه اهمیت دهند

وی همچنین باتشکر از ستاد نماز جمعه گرگان از حضرت آیت ا… نور مفیدی که پشتیبان مرکز بهداشت بودند وحمایت کردند  تاکید بر انجام این رسالت بزرگ و ارائه خدمات ایمن و استاندارد و مردم محور داشته است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۴۳ ق.ظ

دیدگاه