مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در هفدهمین دوره تجلیل از بازنشستگان کشوری:بازنشستگان انگیزه کار در میان نیروهای جوان و شاغل را افزایش خواهد داد

کد خبر:۶۰۱۴۵

البرز گلستان/معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تکریم بازنشستگان، عامل موثر ایجاد انگیزه در نیروهای جوان و زمینه‌ساز قوام و دوام خانواده است.

سیدعلی مهاجر در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گلستان اظهارداشت: بازنشستگان نیروهای انسانی متعهد و متخصص هستند که باید از این سرمایه‌های انسانی بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به بازنشستگان انگیزه کار در میان نیروهای جوان و شاغل را افزایش خواهد داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: اگر عاقل باشیم باید از این ظرفیت بزرگ نیروی انسانی که انسان‌هایی با تجربه هستند به بهترین شکل استفاده کنیم.

مهاجر افزود: در فضای ایجاد انگیزه به شاغلین ضرورت دارد که به بازنشستگان توجه شود.

وی گفت: جلسه امروز تجلیل از بازنشستگان است و در روایات داریم که تجلیل از مسلمان سفید مو تجلیل از خدا است و تاکید زیادی از سوی امام صادق(ع) به تجلیل از بازنشستگان شده است.

براری ؛تغییر نکردن قوانین ۵۰ سال گذشته از چالش‌های بازنشتگان

براری مدیرصتدوق  بازنشستگی کشوری گلستان هم در این جلسه گفت: از مجموع ۳۴ هزار و ۳۲ نفر بازنشسته و موظفی‌بگیر استان ۲۷ هزار و ۷۳۳ نفر بازنشسته، ۲۲۶ نفر از کارافتاده، هزار و ۶۶۵ نفر شاغل متوفی و چهار هزار و ۴۰۸ بازنشسته متوفی زیرمجموعه این  صندوق هستند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش   در گلستان ۲۳ هزار و ۴۵۴ نفر معادل ۶۸.۹ درصد  عصو صندوق هستند

براری عنوان کرد: یکی از چالش‌های اصلی این صندوق کاهش پوشش حمایتی است و براساس تجربیات بین‌المللی یک صندوق بازنشستگی پایدار، دارای نسبت پشتیبانی حداقل سه و در سطح مطلوب بین ۶ تا هفت بوده که این نسبت پشتیبانی در ایران یک دهم درصد است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش‌های اصلی بازنشستگان تغییر نکردن قوانین ۵۰ سال گذشته است و به علت تغییر نکردن قوانین بیمه سلامت از سال ۹۲ تاکنون، بازنشسته به دنبال بیمه سلامت و بیمه درمان خود برود که این روش اشتباه است.

در پایان این مراسم بزرگداشت، از بازنشسته  نمونه  گلستان تجلیل شد .

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۷ ب.ظ

دیدگاه