آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان:خانواده ها در امر ازدواج باید به ایمان، اخلاق، نجابت و اصالت خانواده ها توجه کنند

کدخبر:۶۲۵۴۳

البرز گلستان/آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی»  در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ازدواج سنتی الهی و در اسلام جزو مسائل مهم و برجسته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان به مقوله جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقاتی که در خانواده اسلامی اتفاق می‌افتد انسان‌سازی است. فرزندان این خانواده‌ها ممکن است رهبر و مرجع جامعه یا دارای مشاغل رایج در کشور همچون پزشکی، مهندسی و غیره شوند.

وی با بیان اینکه خانواده ها در امر ازدواج باید به ایمان، اخلاق، نجابت و اصالت خانواده ها توجه کنند، افزود: در زندگی اسلامی مال، زیبایی و مقام سعادت و منزلت برای افراد نمی‌آورد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه ماست، خاطرنشان کرد: هر چند ما نمی‌توانیم مانند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زندگی‌های خود باشیم، اما زندگی‌های ما می‌تواند رنگ و بویی از آن زندگی را داشته باشد.

وی افزود: در نظام خانوادگی اسلامی همانطور که برای مردان وظایفی مشخص شده، برای زنان هم وظایفی تعریف کرده است که یک زندگی شایسته در گرو انجام وظایف هر دو طرف است.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگر خطبه‌ها به ایام حج اشاره کرد و گفت: هیچ یک‌ از ادیان اسلامی، هیچ شرایطی مانند اسلام را ندارند که در یک ایام خاص بیش از سه میلیون نفر در یک جا، یک‌رنگ و یک‌لباس جمع و در حال عبادت باشند.

وی خاطرنشان کرد: حج تنها یک عبادت نیست، بلکه همراه با نفی شیاطین همراه است و سنگ‌زدن به شیاطین یک نماد بوده و برائت از مشرک جزو ارکان حج است. مستکبران امروز همان فرعون دوران گذشته هستند و برائت از مشرکان از اعمال واجب ایام حج محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۵:۲۷ ب.ظ

دیدگاه