درنشست مدیر کل شیلات گلستان با رییس دانشگاه ازاد بندرگز مطرح شد: استفاده از طرفیت دانشگاهی برای رسیدن به خود کفایی در تولید بچه میگو

کدخبر:۶۲۴۹۲

البرز گلستان/سرپرست اداره کل شیلات گلستان:
استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی استان اولویت شیلات است
سرپرست اداره کل شیلات استان گفت: استفاده از ظرفیت جامعه علمی و نخبگان استان یکی از اولویت های مهم شیلات گلستان است و یقینا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس اسماعیل جباری در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بندرگز بیان داشت: استفاده از طرح های دانش بنیان جهت تغییر روش مزارع پرورشی آبزیان استان از سنتی به مدرن در دستور کار قرار دارد. چرا که یکی از روش های افزایش تولید مکانیزه کردن و استفاده از علم روز است.
وی افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه های ما تولید بچه میگو در استان است و با توجه به روند رو به رشد مجتمع پرورش میگو گمیشان، هر روز این نیاز بیشتر احساس می شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر بچه میگو مورد نیاز پرورش دهندگان استان از جنوب کشور وارد می شود که این کار علاوه بر افزایش هزینه، ریسک تلفات و آلودگی را نیز به همراه دارد.
سرپرست اداره کل شیلات گلستان تصریح کرد: درصدد هستیم با استفاده از علم جامعه دانشگاهی استان و فناوری های روز، استان گلستان در زمینه تولید بچه میگو به خودکفایی برسیم.
وی با اشاره به توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر، استفاده از آب های شیرین مثل آبهای ذخیره شده پشت سدها، یک ظرفیت است که می توان این آن را وارد عرصه تولید ماهیان خاویاری نمود.
مهندس جباری در پایان گفت: به زودی نشستی با اساتید دانشگاه و جامعه علمی شیلات استان در راستای توسعه آبزی پروری برگزار خواهیم کرد.
همچنین در این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بندرگز ضمن تبریک انتصاب مهندس جباری به عنوان سرپرست اداره کل شیلات استان گفت: قطعا ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در شیلات استان وجود که باید از آنها در راستای رونق اقتصادی استان استفاده کرد.
دکتر محمد نژاد افزود: با توجه به کمبود منابع آبی استان می توانیم با استفاده صد در صد و تبدیل به احسن نمودن منابع موجود میزان تولید را افزایش دهیم.
وی در پایان گفت: قطعا تغییر روش پرورش از سنتی به پیشرفته و مدرن و استفاده از علم و فناوری روز راندمان کار را بالا خواهد برد . در این زمینه مجموعه اساتید و دانشجویان شیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز آماده هرگونه همکاری و انتقال تجربه علمی خود، جهت رونق آبزی پروری استان هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۸ ق.ظ

دیدگاه