حیدریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان:استفاده از آب‌های سطحی، شیرین سازی آب دریا و آب‌های لب شور از راهکارها تامین منابع آبی برای مصارف آشامیدنی استان است

کد خبر:۶۲۳۶۶

البرز گلستان/مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در آیین آغاز بهره برداری از سه حلقه چاه طرح آبرسانی به شهر ها و روستاهای نوار مرزی شهرستان گنبد کاووس گفت: به سبب محدودیت در منابع آبی در گلستان هم اکنون با احتساب آب چشمه‌ها ۹۸ درصد نیاز آبی آشامیدنی این استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که خطر و تهدیدی بزرگ برای از دست دادن این منابع استراتژیک در آینده نه چندان دور است.

 

ایرج حیدریان مدیریت مصرف و صرفه جویی در منابع آبی را از مهمترین راهکارها برای حفظ منابع زیرزمینی دانست و افزود: استفاده از آب‌های سطحی، شیرین سازی آب دریا و آب‌های لب شور از دیگر راهکارها در تامین منابع آبی برای مصارف آشامیدنی در گلستان است که اقدامات لازم در این خصوص درحال انجام است.

 

وی افزود: مجوز شیرین سازی بخشی از آب دریای خزر با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل نهایی است و شیرین سازی آب چند حلقه چاه لب‌شور واقع در نواحی شمالی گنبدکاووس هم که مجوز آن هفته گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال صادر شد، به زودی با تعیین پیمانکار و در قالب خرید تضمینی آب آغاز خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت : بهره برداری از این سه حلقه چاه آب آشامیدنی با دبی ۸۵ لیتر برثانیه در راستای طرح آبرسانی به گنبد کاووس و شهرها و روستاهای نوار مرزی در روستای “ایگدر علیا” از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

 

وی افزود : در وضعیت کنونی مهم ترین راه مقابله با تنش آبی در استان مدیریت مصرف است که از همه مردم فهیم استان و تمام دستگاه های اجرایی مدیریت صحیح مصرف آب آشامیدنی را خواستاریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱ ق.ظ

دیدگاه