مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اجرای طرح های دانش‌بنیان در امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن آباد شهرستان کردکوی خبر داد

کدخبر:۶۲۲۳۷

البرز گلستان/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در حاشیه بازدید و بررسی از طرح های دانش‌بنیان در امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن آباد شهرستان کردکوی  گفت: با توجه به اینکه فرصت های گوناگون در کارآفرینی در وقف و مجاورت امامزادگان و اماکن مذهبی استان گلستان وجود دارد تفاهم‌نامه‌هایی با پارک علم و فناوری استان امضا و نشست‌های تخصصی با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: بر همین اساس در صدد برآمدیم تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم تا پشتوانه ای برای فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و رفع فقر و محرومیت از سراسر استان باشد.

وی ادامه داد: این نهالستان پایه مادری گونه درخت صنوبر هیبرید مفید است که ویژگی های خاص دانش بنیانی دارد و شرکت دانش بنیان آن را برای تکثیر به ثبت رسانده بود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه با این اقدام گلستان ایستگاهی برای کل کشور خواهد بود، گفت: صادرات این نهال که گونه بسیار خوبی برای کمربند سبز است و قطع وابستگی خارجی به فرآورده های چوبی که یکی از نیازهای کشور است را به همراه دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به وجود محدودیت برای برداشت از جنگل‌های هیرکانی و محدودیت‌های این حوزه، طرح دانش بنیان ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: اوقاف استان در حوزه صنعت دام سنگین و تولید نهال های ممتاز، ایجاد گلخانه ها، کسب و کار برای جوان ها و تصفیه پساب فاضلاب در مناطق شمالی استان در حال اجراست و طرح‌های بسیار خوبی را دارد و ساختمان های هوشمند نیز بخشی از طرح های دانش بنیان است که به صورت میدانی اصحاب وقف در حال پیگیری آن هستند تا حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و روزآمدی وقف باشد.

وی اظهارامیدواری کرد: این اقدامات بتواند به منابع و کارآفرینی در استان منجر شود و پشتوانه، دلگرمی و امیدآفرینی برای مردم باشد تا مردمی کردن وقت را که یکی از سیاست‌های اوقاف است را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای خبر

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ

دیدگاه