- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از عضویت ۱۸۰۰ نفر از هنرمندان،نویسندگان و اصحاب رسانه و.. استان در صندوق اعتباری هنر خبر داد

کدخبر:۵۲۲۰۸

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت، گفت:در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان گلستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، طرح کمک مستمری، طرح تکریم، تسهیلات بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه ۲ درصد از خدماتی است که به اعضای این صندوق ارائه می شود.

رعیت ادامه داد: پرداخت تسهیلات در طرح یادمان به مبلغ ۸ میلیون تومان و طرح شمیم با پرداخت ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان ۲ درصد  از دیگر حمایت های صندوق اعتباری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: در طرح ازدواج، هنرمندانی که برای اولین بار ازدواج کرده باشند از تسهیلات برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه تمامی هنرمندان، نویسنمدگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآنی واجد شرایط صندوق اعتباری هنر می توانند از این خدمات بهره مند شوند، گفت: ملاک عضویت آنها استمرار فعالیت و داشتن رزومه سال های اخیر است.

رعیت افزود: فعالان قرآنی برای عضویت در این صندوق باید ابتدا در سامانه حمد ثبت نام کنند و پس از تاییدیه معاونت قرآن و عترت می توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: اهالی رسانه نیز پس از تایید در سامانه جامع رسانه های کشور و ارائه نامه مکتوب معاونت داخلی وزارت ارشاد می توانند عضو صندوق هنر شوند.

رعیت ادامه داد: نویسندگان برای عضویت نیز ابتدا باید در سامانه اهل قلم ثبت نام کنند و نامه مدیرکل خانه کتاب و شناسه کتاب هایشان را باید داشته باشند.

وی در خاتمه، اظهار کرد: هنرمندان موسیقی، نمایش، تجسمی و هنرمندان سینمایی باید رزومه ارائه دهند و پس از تایید و تصویب در شورای ارزیابی صندوق اعتباری هنری می توانند معرفی نامه خود را از در صندوق اعتباری هنر بارگذاری کنند.

انتهای خبر

0 [1]
0 [1]