حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف گلستان: بابیش از۱۲۲پروژه اعتبار اماکن مذهبی در این دوران ۸برابر افزایش یافت

کدخبر:۶۱۹۸۵

به گزارش البرزگلستان مراسم تجلیل ازخادمان امامزادگان و هیت امنابقاع متبرک به مناسبت دهه کرامت با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد مدیر کل اوقات گلستان و حجت‌الاسلام شیخی امام جمعه شهرستان ومسئولین ادارات در امام زاده مجید کردکوی برگزار شد.

سلیمانی فرد در این همایش اظهار کرد: هر چه ماداریم از معنویت ، عرفان ، شناخت خدا باوری و خدا محوری مرهون امام رضا علیه السلام(ع) واین امام زادگان هست که همچون ستارگان این امامزادگان می درخشند و آنان در خو شی هاو ناخوشای ها این مردم معصومین نقش دارند.

وی افزود مقام معظم رهبری فرمود:امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند وبه آن رسیدگی کنید

سلیمانی فرد گفت:تمدن اسلامی اگرشکل میگیرد یکی از ارکان اصلی مهم در ادوار گذشته مساجد و امام زادگان بودن که بسیار در این مولفه نقش افرین بودن

سلیمانی فردخاطر نشانکرد:اگر امروز صحبت از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌شود نمی‌شود ازکنارامامزادگان عبور کنیم و آنرا نبینیم.

وی گفت دشمنان بدنبال کمرنگ کردن مولفه‌های اسلامی هستند و در فضای مجازی و جشنواره ها سعی در مقابله با آن هستند.،واعتقادات مردم و جوانان را هدف‌ قرار می‌دهند و غربی هاو صهیونیست ها سعی در کمرنگ کردن این اعتقادهستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد در ادامه خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم رنگ ولایت را بگیر یم ومانند آنان نورافشانی کنیم و این مایه برکت ، آرامش ، وحدت و مایه معرفت است و مسئولین باید دراین کاره سر از پا نشناسند و پیگیر باشند.

مدیر کل اوقاف افزود: متولیان امامزادگان در موقعیت سیل و کرونادر کنار مردم بودند و از کمک های مردمی بسته های معیشتی درست می کردند وآنرا به افراد نیازمند می دادند.

سلیمانی فرد در  ادامه گفت: امروز در عرصه امداد اجتماعی‌ امامزادگان به میدان آمدند و دشمن در حال جنگ روانی هست و امام زادگان نقش بسیار مهم و محوری دارند و چه شیعه وچه سنی که باید بر دست آنان بوسه زد که بیش از۱۲۲پروژه جاری در امامزادگان از منابع دولتی در حال انجام می باشد و اعتبار اماکن مذهبی در این دوران ۸برابر افزایش یافته است.

وی در باره اعتبارت سفر رئیس جمهوری به گلستان گفت: به اداره کل اوقاف استان ۱۵میلیارد تومان در مصوبه سفر رئیس جمهور که ۱۰ میلیاردتومان موزه وقف و اماکن مدهبی و ۵میلیارد تومان در حوزه اماکن مذهبی در قالب سفرتخصیص یافت.

وی گفت:بیشترین پروژه ها در حال انجام دراوقاف کشور یکی ان اوقاف استان گلستان می باشد که در رتبه های اول قرار دارد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۶ ب.ظ

دیدگاه