حسن زاده سرپرست اداره کل صمت گلستان خبر داد : در تامین کالاهای مشمول طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها جای هیچگونه نگرانی نیست

کدخبر:۶۱۶۶۹

البرزگلستان/سرپرست اداره کل صمت گلستان خبر داد :
در تامین کالاهای مشمول طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها جای هیچگونه نگرانی نیست
سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در برنامه زنده تلویزیونی صبح عالی صدا و سیمای مرکز گلستان گفت : با توجه به این که گلستان از جمله استانهای تولید کننده کالاهای مشمول طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها است در تامین این کالاها جای هیچگونه نگرانی نیست .
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در برنامه زنده تلویزیونی صبح عالی صدا و سیمای مرکز گلستان ، گفت : در طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها ، کالاها به سه دسته تقسیم می شوند ، گروه یک ۴ قلم کالای اساسی شامل مرغ ، تخم مرغ ، روغن و لبنیات که دولت قیمت را مصوب و ابلاغ کرده ، گروه دوم کالاهایی هستند که متاثر از قیمت این کالاها هستند و کالاهای دیگری که تولیدی هستند و یا خدماتی مانند رستورانها که کالاهای گروه یک بعنوان ماده اولیه آنها محسوب می شوند و قیمت آنها توسط سازمان حمایت اعلام خواهد شد و گروه سوم کالاهایی هستند که متاثر از این طرح نیستند و افزایش قیمتی نخواهند داشت .
وی گفت : از همه تولیدکنندگان ، فعالان و تجار و بازرگانان و کسبه و بازاریان که همواره همراه نظام بوده اند تقاضا داریم همچنان که در تامین ، تولید و توزیع ، دولت و نظام را همراهی کرده و می کنند در اجرای این طرح هم همراه باشند ، تا با این همدلی فضای آرامش بخشی را برای مردم فراهم کنیم .
حسن زاده با بیان این که در تامین اقلام اعلام شده جای هیچگونه نگرانی نیست ، گفت : در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ ، استان گلستان جزو اصلی ترین تامین کنندگان کشور محسوب می شود ، در حوزه روغن هم با وجود کارخانه های روغن کشی و تولید روغن خوراکی در استان و ظرفیت استانهای همجوار جای نگرانی نیست و در تولید لبنیات هم گلستان در زمره استانهای تولیدکننده لبنیات کشور محسوب می شود و مردم نگران کمبود این کالاها نباشند .
حسن زاده گفت : از روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت که طرح بصورت رسمی آغاز شده ، با توجه به این که یارانه به حساب خانوارها واریز شده ، فروشگاهها مجاز به ارائه اقلامی که رسما قیمت آنها اعلام شده به قیمت جدید هستند ، حتی اگر کالاهای مورد نظر را با قیمت قبل خریداری کرده باشند .
وی همچنین به تشدید نظارتها اشاره نمود و گفت : در حوزه نظارت همکاران بازرس ما صبح و عصر در بازار حضور دارند ، همچنین در هفته گذشته روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ تیم نظارتی متشکل از بازرسین اداره کل صمت ، اتاق اصناف ، جهاد کشاورزی ، تعزیرات حکومتی و همیاران بسیج ، بازار استان را مورد نظارت قرار دادند .
وی از مردم استان خواست هرگونه ابهام ، گلایه ، شکایت و یا تخلف را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره کل صمت و یا ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی اعلام نمایند .
حسن زاده همچنین با بیان این که مطابق اعلام دولت قیمت بنزین هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت ، گفت : در حوزه نان و دارو قرار نیست که افزایش قیمتی رخ دهد و دولت بزودی سیاست خود در این حوزه ها را اعلام خواهد کرد و از اینرو همه حوزه هایی که متاثر از این طرح هستند اجازه ندارند خودسرانه قیمت کالاها را افزایش دهند .

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

دیدگاه