- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حیدریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:۹۴ درصد از نیاز آب آشامیدنی جمعیت ۲ میلیون نفری استان از منابع زیر زمینی تامین می‌شود

کدخبر:

البرز گلستان/

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب گنبد کاووس اظهار داشت: در زمان حاضر ۹۴ درصد از نیاز آب آشامیدنی جمعیت ۲ میلیون نفری این استان از منابع زیر زمینی تامین می‌شود که باید به فکر منابع دیگر از آب‌های سطحی، تصفیه فاضلاب شهری و تکمیل سدها بود.
ایرج حیدریان افزود: هم اکنون برخی شهرستان‌ها و مناطق روستایی گلستان با کمبود منابع آب آشامیدنی مواجه‌اند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین آب پایدار درحال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون درصد برخورداری گلستان از طرح‌های فاضلاب تنها ۱۸ درصد است که از میانگین کشوری که ۵۱ درصد می‌باشد، بسیار اندک است.

حیدریان ادامه داد: با مساعدت وزیر نیرو و تخصیص اعتبارات مورد نیاز فاز نخست طرح جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس و تکمیل
تصفیه خانه آن با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای شروع تکمیل تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که پیمانکار آن انتخاب و بزودی عملیات اجرایی این طرح شروع خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های وزارت نیرو برای تامین آب روستاهای مرزی این شهرستان و تکمیل طرح فاضلاب این شهر گفت: این اقدامات بارقه امید را در مردمان این دیار ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: به سبب برخی کم توجهی‌ها در سال‌های قبل به گنبدکاووس هم اکنون این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها بهداشتی، آب ، فضاهای آموزشی و مسکن از میانگین استانی بسیار پایین تر است و این مشکلات شایسته مردمان خونگرم و ولایتمدار اعم از شیعه و اهل سنت گنبد نیست.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی گفت: درجریان سفر رییس جمهور به گلستان مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق مرزی این شهرستان مصوب شد که بارقه امید در مردمان این برای رهایی از معضل کم آبی مناطق ایجاد کرد.

انتهای خبر

0 [1]
0 [1]