خالقی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد: ضردرت ایجاد یک ساختار نظام مند در جهت راهبری و هدایت روابط عمومی های عضو شورا

کدخبر:۶۱۶۲۹

البرزگلستان/

مهدی خالقی مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: روابط‌عمومی‌های وزارت مردم جهادگران امیدآفرین و سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی هستند که می‌توانند با کار جهادی و انقلابی، تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به امید مردم از راه اقتصاد را خنثی کنند.

مهدی خالقی امروز در جمع مدیران ستادی و روسای سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارت مردم و مدیران روابط عمومی سراسر کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است دوچندان شده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی وظایف تعریف شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقریباً همه اقشار جمعیتی کشور مخاطب فعالیت‌های وزارتخانه محسوب می شوند که روابط عمومی های این خانواده بزرگ می‌تواند به عنوان بازوی توانمند فعال، در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کیفیت عملکرد، اهداف و سیاست‌های کلان این وزارتخانه و نهادهای زیر مجموعه گام بردارند.

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف عدالت‌محور دولت مردمی و تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد جهاد تبیین، وزارت مردم یکی از بزرگ‌ترین ارکان دولت جمهوری اسلامی ایران است که جایگاه ویژه‌ای دارد و همین مهم، نقش روابط‌ عمومی‌های این دستگاه را چندین برابر کرده‌ است.

خالقی با بیان اینکه تحول، کار فرهنگی و گفتمان سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری از جمله مفاهیمی هستند که از مؤلفه‌های اصلی جهاد تبیین محسوب می شوند، بیان کرد: مقدمه اصلاح،  تحول و توجه به خواسته‌های به‌حق ملت، جهاد تبیین در وزارت مردم است.

وی تاکید کرد: در برهه‌ای که شک و تردید و ابهام در برخی اذهان حاکم شود و دشمنان هم فتنه‌انگیزی و تحریف می کنند، اگر کسی بخواهد حقیقتی را تبیین کند هزینه‌های معنوی و حیثیتی زیادی را متحمل می‌شود و این شجاعت و صداقت برای او هزینه‌ بر است، این جا جهاد لازم است که روابط‌عمومی‌های وزارت مردم به‌عنوان یکی از وسیع‌ترین مجموعه‌های اطلاع‌رسانی در بدنه دولت، جهادگران امیدآفرین و سربازان خط مقدم این نبرد هستند که می‌توانند با کار جهادی و انقلابی ، تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به امید مردم از راه اقتصاد را خنثی کنند.

رئیس روابط عمومی شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت مردم در گلستان، عدم ثبات شغلی برخی از مدیران و کارشناسان روابط ‌عمومی، عدم دریافت حقوق مکفی و متناسب با حجم فعالیت‌های اجرایی، عدم توجه به جایگاه روابط ‌عمومی در ساختار سازمانی در بیش‌از ۹۰ درصد استان‌ها( انتخاب به عنوان کارشناس یا نهایتاً کارشناس مسئول)، مشخص نشدن وظایف دستگاه های تابعه وزارت در استانها در خصوص برنامه های وزارت مردم و در شورای هماهنگی را از جمله مشکلات روابط عمومی ها برشمرد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نبود برنامه مدون برای برگزاری مناسبت‌ها مرتبط با وزارت مردم، عدم آموزش تخصصی مدیران و کارشناسان روابط ‌عمومی متناسب با اهداف رویکردها و سیاست‌های کلان وزارت، کمبود کارشناسان و نیروهای متخصص تجهیزات و اقلام مورد نیاز در روابط‌ عمومی را از دیگر مشکلات روابط عمومی‌ها دانست و گفت: تدوین برنامه جامع با محوریت وزارت به عنوان یک دستگاه مرجع در برگزاری مناسبت‌های مرتبط به منظور ارزش آفرینی خدمات وزارت مردم به عموم جامعه، تهیه تقویم مناسبتها، ایام و فعالیت‌های مرتبط با وزارت مردم از جمله راهکارهایی است که می تواند از مشکلات روابط عمومی ها بکاهد.

خالقی ایجاد یک ساختار نظام مند در جهت راهبری و هدایت روابط عمومی های عضو شورای هماهنگی با محوریت ادرات تعاون،کار و رفاه اجتماعی استانها را ضروری خواند و گفت: اختصاص بودجه به روابط ‌عمومی‌ها در قالب تنخواه و یا ردیف‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز و اهداف کلان وزارت برای مدیران کل و مسئولان روابط عمومی،  تخصیص سرباز امریه به حوزه روابط‌عمومی، ارتقای روابط‌عمومی و جایگاه و پست اداری آن، استفاده از مسئولان روابط ‌عمومی در پست‌های مدیریتی با توجه به خلاقیت، ابتکار، شناخت کافی و تسلط به وظایف اکثر حوزه‌های کاری، احتساب شغل روابط‌ عمومی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان آور از جمله مسائلی است که نیاز به توجه دارد.
انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۴ ق.ظ

دیدگاه