محمدی مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان از تمدید مسابقه کتابخوانی «نماز در سیره و سخن حضرت علی (ع)» تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد

کدخبر:۶۱۵۷۶

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار البرز گلستان «قاسم محمدی»مدیرستاد اقامه نماز استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: زمان اجرای این جشنواره از بهمن ۱۴۰۰ لغایت بهمن ۱۴۰۱ خواهد بود و زمان اعلام نتایج مرحله استانی اول بهمن ماه و مرحله کشوری ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ است.

وی افزود:؛ بهره گیری از ظرفیت های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه ای در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، نشان دادن کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز، شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی و هنری نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده تر این آثار در جامعه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان، اشاعه فرهنگ اقامه نماز را یک مسئولیت همگانی عنوان کرد و گفت: این کار از یک سو نیازمند تبیین و انتشار نگرش ها و ارزش ها و از سوی دیگر مستلزم زمینه هایی است که همسو با باورهای دینی و هماهنگ با نگرش توحیدی است.

وی افزود: ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی تاکیدکرد؛ ستاد اقامه نماز با استعانت از الطاف الهی و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه های فرهنگی و با بهره گیری از توان ظرفیت های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه و هنر، نسبت به برگزاری جشنواره فجر تا فجر اقدام می کند.
حاج قاسم محمدی از تمدید مسابقه کتابخوانی «نماز در سیره و سخن حضرت علی (ع)» تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز کشور در راستای بهره گیری از ظرفیت عظیم معنوی ماه مبارک رمضان و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی مصوب دستگاه های اجرایی و نیز در استمرار سلسله مسابقات سراسری کتابخوانی نماز، دومین مسابقه سراسری کتابخوانی نماز با عنوان «نماز در سیره و سخن امام علی (ع) را از ۲۰ فروردین تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ همزمان در تمامی استان های کشور برگزار می کند.

وی، ادامه داد: آزمون پایانی مسابقه به صورت مجازی از طریق سامانه محراب انجام می شود.این سامانه تا پایان خرداد ماه سال جاری برای شرکت کنندگان این مسابقه فعال خواهد بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان با بیان اینکه برنامه اذان گویی برای کودکان و نوجوانان تهیه شده است، تصریح کرد: این برنامه در ۳۲ قسمت ۱۵ دقیقه ای برای پخش در شبکه پویا کودک تهیه شده است و بعد از آن در شبکه استانی گلستان پخش می شود.

وی، افزود: ایده این برنامه از ستاد اقامه نماز گلستان بوده و با مشارکت صدا و سیما و مرکز تخصصی نماز کشور انجام شده است.

به گفته وی؛ سند چشم انداز ۲۰ ساله نماز استان در بهمن ماه سال گذشته مصوب شد و از سوی هیأتی در حال تدوین است.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: خواندن نماز اول وقت به جماعت و با خشوع و خضوع همراه باشد و ضرورت دارد با شیوه های جذاب و مناسب فرزندان خود را به این امر مهم تشویق کنیم.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۱۵ ب.ظ

دیدگاه